huvudet högt, ryggen rak

going forward

Jag hade skrivit ett långt inlägg men allt försvann. Jag orkar INTE med sånt!
Kort version: Jag längtar efter semestern, föregående helg var underbar och jag längtar efter mamma.

dagens bästa stund

Jag kan ofta ses som en väldigt krävande person som inte riktigt är nöjd med mycket, som har svårt att uppskatta saker och ting. Det stämmer till mångt och mycket. Däremot så är den stunden när jag får sitta ensam på bussen påväg hem och bara samla ihop mig efter en arbetsdag ovärderlig. När jag kan sitta och lyssna på min ljudbok, rensa huvudet och bara vila huvudet mot bussätet en halvtimme mår jag som bäst på hela dagen. Det är min stund, min stund och ingen annans. Då hinner jag samla ny energi till de timmar som är kvar av dagen innan natten smyger sig på.

bland en massa kuddar i diskreta färger

Äntligen är tisdagens arbetsdag över. Jag är så fruktansvärt trött i varenda cell i kroppen, ser bara fram emot en mysig kväll hemma med enkel middag och en bra film. Jag orkar knappt prata längre! Haha. Halva dagen har bestått av utbildning, givande men inte riktigt min grej om man säger så. Nu ska jag bege mig hem och bara vara sunkig och kräva fotmassage av mannen!

spöregn

Herrejävlar vad det regnar, det fullkomligt vräker ner och vindrutetorkarna på bussen hinner inte med. Det är som att regnet som väntat i tusen år på att få slå ner i marken bara faller ner samtidigt. När jag hade vattnat på Alingsåsvägen och skulle ner till tunnelbanan igen så regnade det igenom paraplyet, det regnade igenom paraplyet? Hur kan det ens vara möjligt? Haha.
Dagen på jobbet har gått otroligt fort och skönt är väll det. Nu ska jag hem och laga mat. Det blir kassler med fetaost och soltorkade tomater med råstekt potatis, det kan ju inte misslyckas! Eller? Det visar sig, men eftersom det är premiär för det och jag chansar på att jag klarar av det kan det faktiskt gå fel. Dock har jag en otroligt ärlig domare hemma till sambo som alltid säger som det är men som samtidigt alltid älskar min mat så frågan är om han ljuger eller om jag faktiskt är mästerkocken själv? Hmm...

bokhora

Jag älskar böcker, det har jag alltid gjort. Jag började läsa på riktigt ganska tidigt, någon gång i början på högstadiet. Då var det mest tonårsböcker som fingrarna bläddrade mellan. Sen kom däckarböckerna och självbiografierna, däckarböckerna är fortfarande det som ligger mig varmast om hjärtat. Fantasyböckerna och de "vanliga" böckerna är jag sämre på. Alla böcker om Harry Potter har jag dock läst, men det är väll för det är ett måste. Samma sak med böckerna om hungerspelen, de borde alla läsa. Annars är jag dålig på det där med onaturliga fenomen och påhittade skapelser. Pocketböcker är det bästa, känslan att hålla i en pocketbok är den bästa känslan. För inte alldeles för många år sen blev jag introducerad i ljudböckerna fantastiska värld och där är jag fast ännu. Idag använder jag både storytel och läser mina kära pocketböcker parallellt. Jag tycker det går utomordentligt bra att lyssna på en ljudbok på Storytel samtidigt som man läser en annan bok på kvällarna. Det är två helt olika vis, det är ju med två olika sinnen man tar in informationen tycker jag. I dagsläget så lyssnar jag dessutom på en bok och läser en annan som är av samma författare, min favorit dessutom, Mona Kallentoft. Han har en förmåga att fånga mig som ingen annan författare kan. Hans böcker om årstiderna är ovärderliga och de böckerna är bland de mest värdefulla jag har i mitt hem, jag älskar dem och jag vet inte hur många gånger jag läst dom, love them! Jag lyssnar på boken Zack som han gjort tillsammans med Markus Lutteman just nu och jag är inte lika förtjust där, det är inte samma sak. Jag saknar det själsliga och det där som tar andan ur mig.

idiotiska jävla människor

mååååndag

Ja en så var det måndag igen! Inget speciellt med den, jo kanske det ett fotbolls-VM äntligen är över.
Det har varit en underbar helg. I lördags cyklade vi till Bogesund och jag låg på stranden och solade medan Niclas tog en långtur på cykeln. Tanken var att vi sen skulle cykla men han mesade ur, haha. Vi lagade god middag sent på kvällen och sen låg jag vaken till långt in på natten för att kolla klart på Paradise Hotell Norge, far game! Riktigt bra. Jag älskar dom där dramatiska, efterblivna serierna, haha. Gårdagen bjöd på en skön sovmorgon och sedan lunch i Rönninge hos svärföräldrarna. Jag tog fram bagarmössan och bakade bullar på kvällskvisten, börjar få in den där sista touchen på kanelbullarna nu alltså, haha.
Det var riktigt trögt att somna igår, jag har då fruktansvärt ont i högra knät efter en incident med sängramen igår och det spelade ingen roll hur jag låg med knät igår så gjorde det ont, alla jävla vinklar gjorde ont. Jag sprang rakt in i sängramen med en sån kraft att det kändes som att knäskålen gick i 1000 bitar. Visst att man kan gå in i saker, men det var en sån smäll att jag trodde jag skulle dö. Idag gör det ännu mer ont, varje steg smärtar och det känns som det är alldeles trasigt inuti. Det blev alldeles blått direkt efter smällen men idag har det lagt sig, fortfarande svullet men inte så blått, wohooo!

Efter jobbet ska jag åka till Alingsåsvägen och vattna blommor och hämta posten, mina fina tanter kommer ju hem till helgen! Sen blir det matlagning hemma och vi får se vad som bjuds denna måndag. Niclas ska dricka bärs med grabbarna efter jobbet så jag får väll välja middag helt själv! Haha.
Hoppas ni får en fabulös måndag allihopa, puss!

öppna upp ditt hjärta och sjung ut

Äntligen fredag! Solen står högt på himlen och bjuder på härliga D-vitaminer även idag. Dock är det inte lika varmt och blåser lite mer men det uppskattas. Nu är det snart helg och den är efterlängtad! Inga större planer, vi ska till svärföräldrarna på söndag och äta middag annars blir det bara mys, vara ute i solen och njuta av ledigheten.

Men innan det går att göra helg ska arbetsdagen klaras av med bravur. Fredagarna brukar väll oftast vara enklast att ta sig igenom, nu kör vi! Två veckor kvar till semester också, bring it on.

paradise

Hello torsdag! Jag är pigg och glad, var uppe med tuppen och ser fram emot en framgångsrik dag på jobbet med massor av nöjda kunder. Solen den skiner och det väll för fantastiskt.

Mamma la upp en bild på Facebook imorse och jag kände hur hemlängtan kom smygande. Det är alltid så, när man vet att man snart ska åka hem så finns den där, hemlängtan. Längtan efter familjen, efter vännerna, efter hemmets fyra väggar och lugnet som infinner sig när man är i hemstaden. Bara arton dagar kvar nu, wehey!

ljusblåa dagar seglar förbi

Likt Tomas Ledins vackra strofer så har de senaste dagarna enbart bjudit på finväder. Strålande sol utan moln och inte en droppe regn! Så otroligt skönt. Även denna onsdag sprang förbi och jag är påväg hemåt nu. Jag är så hungrig att jag skulle kunna äta fösta bästa insekt som kommer flygande förbi. Måltidsordningen idag har varit katastrofal och efter lunchen som var 12.30 idag har jag ätit ingenting alls. Aja baja! Tur att inte dietisten läser min blogg.. Eftersom det aldrig blev hemmagjord pizza sist jag skrev om det så blir det ikväll istället! Det blev en varm macka sist istället, när man ligger på latsidan alltså! Haha.

Två dagar kvar av denna jobbvecka, de får gärna gå lika fort som tidigare tre så helgen får göra intåg. Hoppas verkligen på finväder så man får några timmar i solen. Niclas är ju ledig i helgen och en dag nere på stranden vore verkligen inte helt fel.

jag mår bättre än någonsin

Vågen är inte allt.
En siffra betyder inte mycket.
Lyckan inifrån är det som verkligen gör skillnad.

i olika vagnar

Då var måndagen plötsligt över och jag är påväg hemåt! Jag har varit och vattnat på Alingsåsvägen och tagit in posten där så därför lite sen hemgång. Dessutom var jag tvungen att gå förbi hos Niclas på hans jobb och lämna nyckeln till förrådet så han får tag i sin cykel innan jag åkte till Alingsåsvägen. Nu ska jag hem och laga middag, det blir nog hemmagjord pizza ikväll. Enkelt men gott! Jag har inte tyckt om det innan men sen Santa Maria har gjort sina egna pizzabottnar smakar det prima! Skinka, salami, färska champinjoner och lök på, det är perfekt det. Sen blir det en kall dusch och hopp i säng! Huvudet är trött efter en hel dag på jobbet, speciellt eftersom huvudet i princip vilat och slöat i en vecka...

godmorgon måndag

Då var det måndag igen! Jag är pigg och glad och har sovit gott inatt. Det finns inget som går upp emot att somna mot Niclas bröstkorg medan han håller om mig och fortfarande ser på tv:n alltså, jag somnar som ett litet barn på ett par sekunder. Vaknade till vid halv två och behövde besöka badrummet men annars har jag sovit ostört. Upp med tuppen imorse och redan påväg till jobbet, bestämde mig för att åka in en timme tidigare så jag kan rensa mailen och ordna lite efter semesterveckan. I ärlighetens namn har jag längtat så mycket efter kaffet på jobbet att jag knappt kan bärga mig, haha! Eftersom jag är morgonmänniska börjar jag hellre mycket tidigare på morgonen än sitter kvar på kvällen. Jag blir nog ensam den här veckan på jobbet också. Adam och Pauline har semester och Falles morfar gick sorgligt nog bort i fredags så han måste förmodligen åka till Etiopien i veckan. Med det sagt har jag också sagt att jag har massooooor att göra! Trevlig vecka på er, puss.

and the vacation came to an end

Och så var det söndag igen och semesterveckan har sprungit iväg och imorgon är det (äntligen) jobb igen! Jag har faktiskt längtat efter mina fina kollegor den här veckan samtidigt som det varit skönt att ha semester och inte behövt göra något speciellt. Nu ska jag jobba tre veckor till och sen är det semester i två veckor! De veckorna blir nog fyllda med aktiviteter och häng då jag åker uppöver. Jag ska åka hem till Östersund och pussa på familjen min, hänga med mina donnor och bara vara.

Nu väntar jag på att Varg Veum ska börja på sjuan, sen ska jag sova gott och vara pigg imorgon!

soliga dagar

De senaste dagarna har varit helt fantastiska. Solen har stått på en klarblå himmel utan moln. Jag har bara tagit det lugnt och njutit av ledigheten och nya området. Tagit promenader och cykelturer, legat ute i solen och lyssnat på ljudböcker och läst gamla hederliga böcker. Men som mamma sa kanske det var bra att det var dåligt väder i veckan så jag han fixa klart allt i lägenheten, det är lite smågrejer kvar bara. Montera ner taklampan i sovrummet, vänta på att soffan kommer och hänga upp lyktorna i gardinstången men det är inte något som brådskar. Igår tog Niclas vaxholmsbåten hem eftersom han skulle få hem den nya cykeln, jag cyklade ner till hamnen i finvädret och mötte upp honom. Sen åt vi en mysig middag och det blev en ganska tidig kväll. Men tidig kväll betyder också tidig morgon! Det är så skönt de dagar Niclas inte är morgontrött och vaknar i bra tid så man får någon timme på morgonen tillsammans, speciellt som idag när han har jobbat. Jag har bara legat ute i solen idag, sprungit lite i tvättstugan och bara njutit av en fin lördag. Nu väntar jag på att Niclas är påväg hemåt efter jobbet men det blir cykling någon timme för honom i eftermiddag eftersom han har en ny cykel så jag kan definitivt ligga kvar här i godan ro ett par timmar till.

sömnlöst

Vilken natt! Jag kunde verkligen inte somna, hur jag än försökte. Somnade väll runt halv tre någonstans efter mycket om och men. Satt vid köksbordet ett bra tag och läste, drack te och bara njöt av ensamtiden med Niclas snarkade gott i sovrummet. Imorse vid 07.00 tyckte Niclas att det var dags att vakna, hallå? Jag var ju stendöd, kändes som jag var på fest igår, haha. Men nu har jag fått frulle på sängen och ligger och kollar på Paradise Hotell Norge igen, bästa nötterna alltså, haha. Tvättid klockan 10.00 idag och sen hoppas jag vädret håller i sig och att solen fortsätter hålla sig framme så man kan få i sig lite D-vitamin idag. Annars inga andra planer, så skönt att ha semester och verkligen inte göra någonting, det behöver jag verkligen.

senaste dagarna i bilder

thunder

Det dundrar på himlen, det smäller och brakar. Åska är inte mitt favoritväder, jag räds det rätt rejält men nu för tiden kan jag ändå hantera det. Det är inget regn just nu, bara åska. Jag har tagit en promenad ner till centrum. Eftersom jag lyssnar på musik hör jag inte åskan, så smart! Jag har inga speciella ärenden i centrum. Jag ska handla lite ruccola och bara komma ut en sväng! Jag behöver verkligen dammsuga och skura idag också, det känns ju mindre kul. Att se Paradise Hotell Norge lockar så mycket ner ska ni veta!