bokhora

Jag älskar böcker, det har jag alltid gjort. Jag började läsa på riktigt ganska tidigt, någon gång i början på högstadiet. Då var det mest tonårsböcker som fingrarna bläddrade mellan. Sen kom däckarböckerna och självbiografierna, däckarböckerna är fortfarande det som ligger mig varmast om hjärtat. Fantasyböckerna och de "vanliga" böckerna är jag sämre på. Alla böcker om Harry Potter har jag dock läst, men det är väll för det är ett måste. Samma sak med böckerna om hungerspelen, de borde alla läsa. Annars är jag dålig på det där med onaturliga fenomen och påhittade skapelser. Pocketböcker är det bästa, känslan att hålla i en pocketbok är den bästa känslan. För inte alldeles för många år sen blev jag introducerad i ljudböckerna fantastiska värld och där är jag fast ännu. Idag använder jag både storytel och läser mina kära pocketböcker parallellt. Jag tycker det går utomordentligt bra att lyssna på en ljudbok på Storytel samtidigt som man läser en annan bok på kvällarna. Det är två helt olika vis, det är ju med två olika sinnen man tar in informationen tycker jag. I dagsläget så lyssnar jag dessutom på en bok och läser en annan som är av samma författare, min favorit dessutom, Mona Kallentoft. Han har en förmåga att fånga mig som ingen annan författare kan. Hans böcker om årstiderna är ovärderliga och de böckerna är bland de mest värdefulla jag har i mitt hem, jag älskar dem och jag vet inte hur många gånger jag läst dom, love them! Jag lyssnar på boken Zack som han gjort tillsammans med Markus Lutteman just nu och jag är inte lika förtjust där, det är inte samma sak. Jag saknar det själsliga och det där som tar andan ur mig.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback