soliga dagar

De senaste dagarna har varit helt fantastiska. Solen har stått på en klarblå himmel utan moln. Jag har bara tagit det lugnt och njutit av ledigheten och nya området. Tagit promenader och cykelturer, legat ute i solen och lyssnat på ljudböcker och läst gamla hederliga böcker. Men som mamma sa kanske det var bra att det var dåligt väder i veckan så jag han fixa klart allt i lägenheten, det är lite smågrejer kvar bara. Montera ner taklampan i sovrummet, vänta på att soffan kommer och hänga upp lyktorna i gardinstången men det är inte något som brådskar. Igår tog Niclas vaxholmsbåten hem eftersom han skulle få hem den nya cykeln, jag cyklade ner till hamnen i finvädret och mötte upp honom. Sen åt vi en mysig middag och det blev en ganska tidig kväll. Men tidig kväll betyder också tidig morgon! Det är så skönt de dagar Niclas inte är morgontrött och vaknar i bra tid så man får någon timme på morgonen tillsammans, speciellt som idag när han har jobbat. Jag har bara legat ute i solen idag, sprungit lite i tvättstugan och bara njutit av en fin lördag. Nu väntar jag på att Niclas är påväg hemåt efter jobbet men det blir cykling någon timme för honom i eftermiddag eftersom han har en ny cykel så jag kan definitivt ligga kvar här i godan ro ett par timmar till.









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback