with the lights turned on

Äntligen får jag krypa ner i min underbara säng. Disken är ordnad, golvet är dammsuget och tvättkläderna vikta och inlagda på sina platser i garderoben. Jag har hunnit duschat, fixat naglarna och sett på Greys. Jag har en pojkvän som ligger och snarkar på soffan och det har han gjort sen klockan halv nio ungefär. Helt omöjligt att väcka honom, han sover som en stock. Tro mig, jag har provat allt! Ruskat om honom, ropat på honom, skrikit att det brinner, nypit honom i armen, öppnat balkongdörren, höjt volymen på tvn till det högsta, gått toppless, sjungit och hoppat i andra änden av soffan. Han vägrar att vakna, han sover verkligen stenhårt och snarkar. Inte ens en jordbävning skulle väcka honom! Kunde han inte däckat i sängen istället så jag kunde få hålla om honom iallafall? Knappast så jag knölar ner mig i soffan bredvid honom liksom, haha. Dessutom var det ju sista kvällen på ett par nätter som vi skulle sova ihop inatt? Min bästa Hanna kommer ju imorgon och då har hon högsta prioritet. Äsch, han får skylla sig själv. Men eftersom jag är världens bästa flickvän och inte kan hans låskod till telefonen eftersom jag alltid glömmer bort den så får jag sätta larm på min egen telefon 05.45 imorgon när grabben måste kliva upp trots att jag själv inte måste upp förrän 07.30 liksom. Ja herregud, vad skulle han göra utan mig? Haha.

Vanlig arbetsdag 10.00-19.00 imorgon, ett möte på eftermiddagen annars inget speciellt. Åker nog in en timme tidigare om jag orkar för att hinna kasta undan det mesta imorgon för att slippa åka till jobbet på fredag. Önskar verkligen en heldag med Hanna på fredag, inklusive sovmorgon med hennes lyxfrukost och sen bara mysa hela dagen. Åh vad jag längtar tills hon kommer!
Men nu är det godnatt här, ett par låtar med Birdy för att varva ner, sen är det dags att snutta kudden.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback