Temperamento

Många låtar, både bra och dåliga skulle kunna vara ledmotivet till filmen om Frida Fridell. Men att senaste låtarna på listan är skrivna av självaste Nanne Grönvall förvånar mig en aning! Det är så rakt på sak att jag måste garva lite. Här har ni ett utdrag från en låt från senaste plattan som så passande heter just, dramaqueen.


" Dramaqueen, dramaqueen, dramaqueen. Om ni ser ett sken, en spotlight som lyser det är där ni ser mig med manisk blick. Knuffar undan allting och alla i vägen, rampljuset är mitt. Bara mitt, mitt, mitt. Jag kallas diva, dom säger att jag är to much! Inse att jag behöver plats. Dramaqueen, dramaqueen, njuter utav livet som dramaqueen. Skådespelet gör jag som dramaqueen.
Om vardagen blir för trist och ingenting händer då ställer jag till med en galen scen. Gråter, skriker högt och låtsas bli sårad, drama är för mig en sann succé. Och ofta, väldigt ofta blir jag härligt kär men sen tröttnar jag eftersom jag är, dramaqueen. Åh premiären, så glamouröst. Ja, men vart är champagnen jag håller på att torka ut? Här! Gratis champagne, och gratis är ju bäst. Vart är alla kamerorna? Där, där! Där är alla fotoblixtarna! Åh, hallå, tjoho, här är vi! Men flytta på er. Sparka till dom med klacken bara! Dramaqueen, dramaqueen, dramaqueen. Ta mig som är för här är jag. Inget eller allt det är underbart "


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback