en sjuk prinsessa

Det var inget trevligt uppvaknande igår morse. Det var ett sprängande huvud, rinnande ögon, 39 graders feber och det kändes som blixten slagit ner i mig. Hela dagen låg jag nerbäddad under två täcken och en filt. Frös, svettades, sov. Sov i så många omgångar att det kändes som att det gått flera dagar tillslut. Åt Alvedon på löpande band och sov lite till. Kunde inte ens ha min TV igång på dagen för då mådde jag illa, fruktansvärt hur dåligt man kan må. Idag har febern sjunkit till 38.7 grader men det har smugit sig på öroninflammation på mitt högra öra. Det varar och gör så jävla ont, så nu ligger jag här med en bomullstuss i örat. Jag blir så liten när jag är sjuk, jag tycker så synd om mig själv och det känns verkligen som att jag ska dö. Det planerar jag dock inte att göra. Jag ska ligga här i mina hellokitty-sängkläder hela dagen idag också och bara sova och kurera mig, dricka päronsaft och sova lite mer.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback