kick it off

Där var ännu en vecka igång och tunnelbanan är fylld med folk och semestrarna är definitivt över. Det har varit en underbar helg och veckan som kommer blir garanterat innehållsrik och kämpig. I fredags var jag hos Emma tillsammans med Manda och åt god mat, drack rosé och bara pratade timme efter timme, så himla mysigt! Det blir skräckfilmsnatt när dom kommer hem från Milano som på den gamla goda tiden. En hög med skräckfilmer, en dubbelsäng med massor av kuddar och tre påsar chips, haha.
I lördags jobbade Niclas ett par timmar på dagen och jag lekte hemmafru. Städade, tvättade och fixade till förbannelse, men fint blev det! Kvällen bjöd på fina röda rosor, middag nere vid hamnen och massor med kärlek. Söndagen var dessutom helt perfekt alltså, vi gjorde inte ett skvatt. Eftersom jag städat och fixat hela lördagen fanns det inget som var tvunget att göras utan det var en riktig slappdag. Vi låg i sängen hela dagen och kollade på film efter film, beställde hem mat från kinastället och bara chillade. Jag somnade en timme på eftermiddagen och det var superskönt. Lite matlagning på kvällen och sen blev det nattinatti ganska tidigt faktiskt.




Efter jobbet idag är det dags för mig att köpa ett gymkort. Alldeles för länge har jag skjutit upp detta nu men det är aldrig för sent! Lite ångest har jag. Inte för att jag tycker det är tråkigt eller så, jag är peppad till 1000! Men för att jag vet att jag verkligen måste, måste måste måste. Jag är otroligt svag nu, har absolut inte några muskler kvar. När vi var på landet klarade jag inte av en enda armhävning på fötterna, jag tog mig ner men inte upp. Till saken hör att jag klarade av det när jag vägde nästan 50 kilo mer, det är därför det är så illa! Träningen kommer bli på rosa skrot på söder, precis vid mariatorget där jag kliver av tunnelbanan. Första passet blir imorgonbitti innan jobbet, jag kommer satsa på att oftast träna innan jobbet och det är perfekt dom dagarna jag börjar klockan tio! Full fokus, det blir bra det här. Det enda jag oroar mig för att Niclas kommer behöva ta med ansvar hemma eftersom träningen tar tid och jag eventuellt kommer få gå hungrig om han ska ansvara över matlagningen i familjen, haha! Nej, det kommer gå bra, han får växa med uppgiften helt enkelt.
Så heja Frida, nu ska du också bli en gym-junkie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback