en nattlig uppdatering

För första gången sen i onsdags känner jag mig relativt pigg. Jag går fortfarande på alvedon men herregud, jag har inte ont överallt eller sover precis hela tiden. Det blev hemgång från jobbet i onsdags och sen dess har jag legat utslaget. Gråtit, frusit, svettats, feber, ont i ryggmärgen, hosta, migränliknande huvudvärk, ja you name it. Fy vad fruktansvärt! Vaknat på nätterna och yrat, svettats och frusit om vartannat. Stackars Niclas har sprungit upp och ner ur sängen och stängt balkongdörren, öppnat den igen, stängt den igen och öppnat igen. Hämtat vatten och proppat mig med värktabletter. Imorse skulle han åka till Mora eftersom det är cykelvasan i helgen, han är ju huvudmekaniker för tvåhjulsmästarna så han åkte vid 05.00 imorse. Jag grät floder, egentligen inte för att han skulle åka men för att jag mådde så dåligt och febern spelade spratt och det kändes som att han skulle åka föralltid. Som tur är får jag vara hos Carina och Ninni hela helgen, här blir jag ompysslad deluxe! jag har fått skvallertidningar och badat fotbad, och nu blivit nerbäddad i nytvättade sängkläder. Inga vanliga sängkläder dessutom, utan Mormors gamla sängkläder! Dom är underbara. Så mjuka och nötta, utslitna och gosiga. Jag har dom alltid liggandes här hos Carina, eftersom vi har dubbeltäcke hemma kan vi inte använda dom där. Då är det extra lyxigt att få sova här! Imorgon blir det en sovmorgon och mysfrukost följt av melodikrysset som vanligt på lördagar. Resten av dagen är det bara lugn och ro som gäller! Det är ju segling och middag med jobbet imorgon men det har jag avbokat, kanske ingen jättebra idé för mig som inte mår bra. Vara ute på havet och bli dödssjuk? Nej, jag skippar det tror jag. Nu är det nattelinatt, jag ska bara se klart filmen jag satt igång. Percy Jackson, monsterhavet. Bästa filmerna! Love them.











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback