don't get hurt

Äntligen är det söndag, äntligen. Och med äntligen menar jag att Niclas kommer hem och att jag har längtar ihjäl mig efter honom sen han åkte. Det är helt sjukt hur kär man kan vara, för mig är det obegripligt. Hur kan hjärnan och hjärtat producera så starka känslor? För mig som trott att jag varit kär förut är detta som en helt ny värld, bortom allt som är verkligt. Jag är helt förlorad i den här mannen, helt och hållet i hans våld. Det finns ingenting jag vill göra utan honom, jag känner så mycket kärlek att det inte vet vart det ska ta vägen riktigt. För er som vill läsa talet jag höll för den här mannen när vi förlovade oss finns det nedanför bilderna, enjoy!





" Det är svårt att sätta ord på något som betyder hela världen. Jag är tacksam för varje dag jag får vara tillsammans med dig och jag vill spendera resten av mitt liv med dig. Att du skulle vara mannen i mitt liv den snöiga torsdagskvällen i Januari hade jag inte ens haft en tanke på. Hade jag vetat det hade jag inte klätt på mig leggings och en huvtröja, och jag hade förmodligen tvättat håret och kanske sminkat mig. Men det gjorde jag inte, och ändå lyckades jag fånga ditt hjärta. Jag kommer knappt ihåg vad du pratade om under middagen, du pratade så mycket och så fort att jag inte hade en chans att hänga med. Jag nickade mest och hade fullt upp med att försöka få i mig lite köttfärssås innan den kallnade helt. Sen skulle vi kolla på film, vad var det för film? Jag kommer inte ihåg en enda scen från filmen. Jag hade fullt upp med att koncentrera mig på armen som du hade på soffans ryggstöd och att du pillade mig i håret. Jag tänkte bara men hallåååå, ska han inte kyssa mig någon gång?! Men det gjorde du inte, inte förrän vi hade gått och lagt oss fick jag äntligen pussas lite. Resten av den natten är historia, men grannarna sov nog lika lite som vi. Hela helgen var du kvar och det var den bästa helgen på hur länge som helst. I tre dagar låg vi i sängen. Kollade på film, pussades och drack cola. När du åkte tillbaka till Rönninge igen blev det tomt, det pirrade olustigt i magen och jag började sakna dig i samma sekund som du gick ut genom dörren. Veckan efter kom du tillbaka igen, och sen dess har jag inte släppt taget om dig och det kommer jag aldrig göra heller. Jag är så fruktansvärt kär i dig. I alla år har människor pratat om att hitta den rätta, den stora kärleken i livet. Nör du kom där i gympaskor och ingen mössa första gången vi träffades kunde jag aldrig föreställa mig att det var du, det var du som var mannen i mitt liv. Du är i alla kategorier det bästa som har hänt mig och jag kan inte föreställa mig ett liv utan dig. Jag vill inte vakna en morgon utan dig eller gå och lägga mig en kväll utan dig. Jag vill alltid kunna luta mig mot dig och jag vill alltid kunna knöla sönder dina öron när jag ska sova. Jag älskar dig mer än vad ord kan beskriva och jag kan inte mer än längta efter våran framtid. Jag vill köpa hus med dig, jag vill skaffa massor med barn med dig och jag vill ha ett sagolikt bröllop där jag bara ska gråta för att jag är så fruktansvärt lycklig. Jag vill bli gammal med dig, jag vill vara den som drar handen genom ditt framtida gråa hår. Jag kommer fortsätta tjata om att du inte ska dricka så mycket oboy och jag kommer tjata på dig att lägga smutstvätten i tvättkorgen. Jag kommer fortsätta vakna tidigt på morgonen och väcka dig för att jag vill gosa. Framförallt kommer jag villkorslöst fortsätta att älska dig tills jag tagit mina sista andetag. Du är luften i mina lungor och du får mig att må bättre än jag någonsin gjort. För all framtid ska jag hålla dig i handen och finnas där för dig. Du betyder allt för mig och jag älskar dig, you're my person. "



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback