mitt bästa för dig

 
det finns saker som är viktiga, sen finns det saker som är viktiga. lisa är en såndär viktig sak.
det är lätt räknat hur många människor som får mig att känna sån trygghet och avslappnad glädje, svårt att sätta ord på det men man bara är, och man är lycklig liksom.
fem minuter efter att hon kommit till stockholm i fredags kändes det som hon aldrig hade åkt härifrån.
helgen har gått jättefort, alldeles för fort. igår hade vi spelkväll här med lotta och denize. det skrattades och flamsades i flera timmar. slutsatsen är väll att sällskapsspel är underskattat och vin är överskattat för min del.
undra vad man vore utan kompisar? det kommer jag förhoppningsvis aldrig få veta.
idag har jag & lisa varit och settnya sune-filmen på bio, vi skrattade mest och högst! överröstade alla barnfamiljer som var där. det bästa var att erik johansson från eva&adam-filmerna var med, tonårskärleken ni vet. eller snarare barnkärleken kanske. hur gammal var man när man kollade på eva och adam? eftersom mamma och pappa fortfarande bodde ihop då måste det ha varit på lågstadiet iallafall.
sen åkte vi ut och fikade på ett hundcafé med denize. jag vet att ni skrattar nu och undrar vad i hela fridens namn jag gjorde där? men det gick jättebra förutom att det luktade blöt hund, hundarna sprang runt fritt och jag sparkade av misstag ut en stor hundskål med vatten, haha.
nu håller lisa på att sminkar sig, byter kläder, sminkar sig lite till och fixar håret för hon ska iväg på äventyr på andra sidan stockholm inatt. jag inväntar min finaste finska pinne jenny för ännu en sleepover och mys. det där med att sova själv är inte riktigt min starka sida. och på tal om det längtar jag efter min karl så mycket att jag förmodligen dör snart. tur jag har massa pojkvänssubstitut! imorgon åker jag till alingsåsvägen direkt efter jobbet och sen sover jag där. sen blir det en helt vanlig jobbvecka med tidiga dagar måndag och tisdag, till 19.00 onsdag och torsdag. sen på fredag är det vinterfest med "gamla" jobbet och det känns väll bra? eller? det är bara jag som har järnspöken. klart det blir roligt! det är den 25:e och alla har fått lön, och det är en arbetsplats med mestadels snorungar så baren kommer få sälja, kareokemaskinen kommer gå varm och det kommer garanterat vara massor av skvaller på måndag ska ni se. tur att man inte kommer vara en del av skvallret utan enbart kan hålla sig till att skvallra om andra! livet kan förändras, just saying.
avslutar med att kasta ut massa kärlek till lisa och sätter mig och kollar på resor till uddevalla. det händer inte att det dröjer fem månader tills vi ses igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback