C.C.W

angående classic carweek då. jag vet faktiskt inte varför jag tackade ja till att följa med från första början. jag rycktes väll med och tyckte att det skulle bli roligt. sökte semester och fick den beviljad och allt, kände mig fortfarande otroligt taggad på att åka. ju mer tid det gick, ju mer kände jag, men va? vad ska jag dit och göra? det är typ en raggarträff med bilar.
visst, det är ett tillfälle att träffa nytt folk och få festa gärnet, men det är fortfarande inte mitt val av evenemang om man säger så. det är ungefär som när jag fick något ryck och skulle åka på rockkryssning? självklart hade jag delvis roligt under dom 24 timmarna, men jag kände mig malplacerad och äcklad av människorna och omgivningen till lika stor del.
 
efter ett tag insåg jag att jag skulle bo i tält också, i ett tält? i ett tygstycke i fyra nätter liksom... nej, tror inte det.
jag är inte primitiv av mig alls. jag måste ha elektricitet bredvid en säng jag kan sova i och en toalett i närheten när jag vaknar liksom. jag måste ha tillgång till rinnande vatten och en dusch, annars överlever jag knappt.
de erfarenheter av tält som jag har är väll inte de bästa kanske, och de kan räknas på en hand. efter avslutningsbalen i
somnade jag och susanne i ett tält hemma hos henne, men jag vaknade på natten och fick panik och gick in och la mig på hennes rum istället. sen har vi, givetvis, de obligatoriska friluftsdagarna på högstadiet... paddlingen och fjällvandringen, usch. under hela paddlingsutflykten regnade det, allting var blött och det smattrade mot tältet precis hela natten och jag tror inte jag sov en sekund! tror dessutom vi hade smugglat med oss sprit så vi drack då, eller minns jag fel? iallafall så var allting genomblött. alla kläder, tältet, sovsäcken och liggunderlag. jag bara grät och ville åka hem. självklart hade mamma packat med så mycket kläder, och funktionella kläder så jag slapp frysa iallafall.
fjällvandringen när vi gick i åttan var det två nätter man skulle sova i tält, det var en riktig marddröm. jag vill inte ens tänka på det,  usch.
 
och jag kan inte för mitt liv förstå folk som åker på festival och bo i tält. jag har aldrig förstått, förstår inte och kommer aldrig förstå varför man utsätter sig för det. "ja, men det är så otroligt roligt, mycket folk, man är full hela tiden, man ser konserter, alla är så sköna, det är så bra stämning" ja, men fortfarande så måste man bo i tält, usch.
 
hur som helst, det jag skulle komma fram till är att det inte blir någon classic carweek för mig.
jag går på semester torsdagen den 26/7 och då tar jag tåget till östersund, till familjen. öser på stråket, glassar på bryggan och myser med småkottarna. sen åker jag tillbaka hem till stockholm under pride-veckan och fest ihjäl mig med alla härliga människor där. det ger mig ro i kroppen, och det ger mig ingen PANIK över att befinna mig på fel ställe.
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback