sisterhood

nyss nere på mollys rum:
molly: men det är lättare att gå ner i vikt när det inte är någon snö.
frida: ja, det ska bli så skönt att flytta till stockholm där det är barmark och man kan promenera utan att trampa runt i djupsnön.
molly: ja, när snön försvinner ska jag verkligen gå ner i vikt!
moa: men hur ska du kunna gå ner i vikt?
ironin, haha.

jag har försökt hela eftermiddagen att packa ihop grejerna jag ska ha med mig på rummet, det känns som jag bara flyttar runt grejerna i rummen men nu börjar det bli lite kartonger och resväskor klara.
imorgon ska jag fortsätta packa, jag ska träna och sen ska jag faktiskt träffa pappa också, jag har lite blandade känslor inför det men framförallt hoppas jag att det ska leda till något bra och att det inte som förra gången vi träffades blir värre efteråt.
jag ska till sandra en sväng imorgon och säga hejdå också, herregud vad stressigt det blev?

satt och tänkte på allt jag kommer sakna här i östersund förut och insåg snabbt att det inte var speciellt mycket? familjen, vännerna och itrim var det jag kom fram till. sen tänkte jag på allt som tillkommer med flytten till stockholm, och det var betydligt mer. alla mina vänner där nere, carina och ninni som bor tre minuter från lägenheten, ingen snö, bättre nattliv, riktig kollektivtrafik och snygga killar. skämt åsido med killarna, men här får man ju leta med förstorningsglas och ficklampa efter dom, och hittar man någon ja då är dom garanterat idioter. hahaha, sluta skratta när du läser detta bajjan!




till sist vill jag bara utbringa en stor skål och ett stort tack till mamma, anna, carina, emma och morfar som på olika och ovärderliga sätt gjort att det är möjligt för mig att flytta. jag älskar er allihopa!

jag kommer sakna dig i alla fall! fina fiffi

2012-01-12 | 15:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback