tussilago

igår var jag på kalas hos hanna, firade hennes tjugonde födelsedag med hennes släkt.
hon bjöd på våra cupcakes med marräng som såg förjävliga ut! haha. dessutom var det morotskaka, vaniljbullar, tryfflar & paj som serverades. men duktig som jag var drack jag min hallon/granatäpple-smoothie och drack te. surprise surprise måste jag säga, men nu har jag klarat av en sån prövning också.
kom hem vid 23:00 och hittade anna sovande på soffan, slötittade lite på tv innan jag gick och la mig och somnade på stört.

imorse var jag halvkrasslig när jag vaknade, inte att jag var trött men kroppen ville inte.
känner mig tussig som en tussilago. lite värk i kroppen och ont i huvudet. så jävla less på alla sura göteborgare som '' fan inte vill ha någon stockholmstidning '' och de från trelleborg som jag inte hör vad dom säger. jag är halvfrusen och nyser om vartannat. gnäll, gnäll, gnäll, gnäll.
det kan ju inte vara möjligt att jag fryser på natten när jag sover? jag har ju långärmad tröja, långkallsonger, stora duntofflor, en filt och sen duntäcke på det, plus att elementet är på?

gnäll, gnäll, gnäll, gnäll.
saknar mina fina söderbor idag, extra mycket idag.
det gör jag alltid de dagar allting inte är 100% bra.
hatar att sverige är avlångt och många är så långt bort.
önskar att alla kunde bo i samma stad, alla mina vänner åtminstonde.

efter jobbet ska jag träna, förhoppningsvis känner jag mig bättre då annars var det skitsamma för jag ska träna iallafall, för efter det jag jag klippa mig och fixa naglarna!
klippa page kanske, vågar jag det? jag vill så gärna, har velat så länge men modet tryter, jag kommer se ännu mer ut som en köttbulle tror jag.
tar och toppar det istället, tar bort det slitna och samlar mod och klipper page när jag ska färga det brunt om några månader, måste ha det brunt på vinterhalvåret, hahaha.

ska prova itrims coucous till lunch idag, lite skeptisk eftersom couscous inte är min grej.
men jag har hört att den är jättebra så jag litar på det.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback