ta saker för givet

igår sa mamma men ta det inte för givet frida men det ska gudarna veta att det finns ingenting jag tar för givet.
givetvis tog jag för givet att min pappa, min förälder skulle värna om mig och älska mig hela livet. men vad hände? vi har ingen kontakt idag. och efter ett sånt nederlag, ett sånt svek så tar man automatiskt ingenting för givet. för mig finns det ingen kärlek som varar för alltid, det finns ingen säkerhet i att mina bästa vänner står kvar om tio år. det är självklart att jag vill tro att mammas kärlek aldrig dör, men vad ger det mig för garantier? tyvärr inga alls. allting kan se annorlunda från en dag till en annan, och det är skrämmande men hundra procent sanning.

Tumblr_lpls3155kp1qlaa6wo1_500_large



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback