sista april




jag & fia åkte långt ut i vildskogen för att åka till en majbrasa som svenska kyrkan ordnat men det gick inte som vi ville...
vi klev av i rissen och där raggade vi upp en telefonautomat och skulle ringa linnea och fråga hur man skulle gå för att hitta till stranden men automaten bara spottade ut mina pengar igen och där stod vi och gapflabbade och sen sa sofia att man aldrig vet vad som händer när vi är i farten och sen gick hon rakt ut i vägen och höll på att bli påkörd, det var ännu roligare så vi skrattade ännu mer.
efter att ha frågat massa människor, gått runt i skogen i över en timme, hittat fel ett par gånger, sprungit ifrån osynliga vildsvin och sparkat på en liten stulen boll så hittade vi ner till stranden och då ringde linnea och då var allting slut tydligen, hurra.. vi kom för sent! firandet var slut, hahaha så typiskt.
sen fick vi skjuts till s-bahn igen av ett roligt par i en skitsnygg bil och dom, som alla andra tyskar började direkt prata om ikea när vi nämnde att vi var från sverige.. det är alltid ikea eller stockholm! det är aldrig någon som nämner persbrandt eller markus fagervall, okunniga tyskar.

sen tog vi min försvunna cykel som jag hittade nere vid s-bahn hem till fia. hon skulle sitta på pakethållaren och som ni vet så är inte jag någon speciellt duktig cyklare men det gick helt okej.. dock skrattade fia så mycket så att jag fick ont i magen, ja.. klura på den ni! HON skrattade så men det så JAG fick ont i magen. hemma hos fia kollade vi på film och käkade lasagne, sen tog jag cykeln hem och gick direkt och la mig.. trött efter att bara ha sovit tre timmar förra natten. nu är jag vaken igen och ska väll kolla lite DHW innan jag ska sova igen.

imorgon kommer sanna hem från sardinien, sen ska vi släpa oss iväg till aupair-träffen för att inspektera en ny aupair! nämligen en kille, karl heter han. hoppas han är en glad festis, då blir vi glada!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback