tillbakablick

världens sämsta väder, helt klart. när jag skulle gå till bussen fick jag bära väskan för att den inte skulle bli dyngsur av allt slask på vägen. flygbussen var i tid men det var inte flyget... 1 timme och 10 minuter försent landade vi ute i skavsta, men jag är glad att jag kom fram över huvudtaget i all flygkaos och grejer. fick äntligen köpa en dosa göteborgrapé som jag avnjöt tillsammans med en veckorévyn och loka smultron på vägen till stockholm.

på centralen mötte emma, ida & hugo upp mig och där stod vi länge och kramades.
jag & emma fortsatte och mötte manda efter hennes jobb, sen drog vi och käkade pizza!
sen begav vi oss hem till emma och myste, snackade skit och skrattade. mitt i natten drog vi till något ställe och tog ett glas vin, sen åkte vi tillbaka och somnade väll på småtimmarna skulle jag tro.

 

uppstigning 09.00 för att jag skulle befinna mig på alingsåsvägen hos kära faster & ninni klockan 10.00 för melodikrysset! det gick så bra så, dock ångrar jag att jag gick från globen istället för hammarbyhöjden, det var så jääääääävla jobbigt att dra väskan i alla snö så till slut satt jag mig på väskan mitt i vägen med mössan på sne, grät en skvätt och tyckte synd om mig själv. dessutom hade mina skor gått sönder så det kom in massa snö som blev vatten, som gjorde mina strumpor blöta som tillslut gjorde mina fötter kalla.. när jag väl kom fram blev jag varmt välkommer och det skulle pussas & kramas som vanligt! sen löste vi melodikrysset och efter det gick jag tillbaka till globen (utan väska, tack och lov) och fikade med ida, sen kollade vi i lite affärer innan hon skulle åka tillbaka till östersund och jag skulle tillbaka till alingsåsvägen.

när jag kom tillbaka skulle carina & ninni gå till sickla och köpa ett par vantar till ninni, istället hamnade dom i skanstull och kom tillbaka med varsin iphone! jag trodde jag skulle dö av skratt.
höll på att installera och greja på med telefonerna typ hela kvällen medan vi drack lite glögg, åt jättegod middag och bara myste.
jag & faster satt uppe någon timme på natten och pratade medan vi kollade på paradise hotel, hahaha det var verkligen roligt.
sen somnade jag så småningom med hosta, och förkylning, suck..



vaknade vid 06.00 och var jättesjuk, kändes som febern typ rann ut ur öronen på mig och hela kroppen var öm och jag orkade inte ens gå på toaletten.. carina klev upp och hjälpte mig hitta alvedon och sen kröp jag ner vrålfrysandes i sängen igen och kollade på MTV några timmar innan jag slutligen lyckades somna ett tag.
när jag sen vaknade mådde jag lite bättre tack vare alvedonen och då passade vi på och sticka till globen och gå på apoteket, fick mig även ett par snygga, nya och hela skor :) sen åkte jag in till centralen och mötte upp denize och sen åkte vi ut till henne i solna.
det blev inget julklappsbyte med alla tjejer så jag och denize hade vårat eget julmys och jag fick första säsongen av grey's anatomy i julklapp av henne, hon känner vi alltför väl den där tjejen!
jag har ingen aning vad klockan var när vi hade pratat och skrattat klart, defenitivt mitt i natten iallafall.


uppstigning riktigt tidigt för att hinna med tåget 07.26 från centralen som skulle ta mig hem till ett svinkallt och riktigt snöigt östersund.
klockan 13.30 hade jag egentligen tid hos käftis men tåget var fyrtio minuter försenat så jag hann tyvärr inte i tid så mamma ringde och bokade om tiden.
när tåget väl rullade in på perrongen stod min älskade mor där och väntade på mig, som jag hade längtat efter henne.
vi åkte till ICA i brunflo och hejjade på lillebror som jobbade, sen åkte vi hem igen.
på kvällen satt jag i soffan och myste med min fina familj, somnade en timme med syster där också eftersom jag fortfarande var sjuk & trött.

 



vaknade av att syster ringde och grät, hon berättade att morfar fick åka in akut på morgonen med en hjärinfarkt.. fan vilken bra start på dagen, eller inte. tack och lov gick allting bra, fattades väll bara annat...
ny tid hos käftis 13.10 och efter att jag fått klart för mig att jag hade fina, hela, vita tänder (var hon blind eller?) gick jag till farmor och plingade på men hon var inte hemma.

sen flängde jag iväg in till stan och uträttade lite ärenden, träffade lillasyster & hanna.
sen träffade jag amanda & sandra för att ha en tjejkväll med harry potter på bio! många skratt och en tokbra film senare skjutsade amanda hem mig och jag somnade på nolltid kändes det som.




åkte till farmor vid 10.00 på lite fika och julklappsbyte, mysigt att få träffa lilla farmor igen och efter det tog jag bussen till stan igen för att träffa bajjan och byta julklappar och snacka skit! lagomt pinsamt att hon hade köpt två porrfilmer bl.a till mig och dom drog jag upp på ett fullsatt café liksom, hahaha jag trodde jag skulle dö när barnfamiljerna runtomkring kollade lite fundersamt.. haha.

sen träffade jag pappa, orkar inte skriva mer om det men jag gjorde det iallafall.

sen var det dags för julklappsbyte och en liten stadsrunda med hanna och sen begav jag mig hem till sandra sen var det plötsligt dags för utgång med henne, lotta, ida, simone, vicky, mica & johan.
såklart hamnade vi på larrys och det var en väldigt trevlig kväll och ida hon blev för full så vakterna ville inte ha kvar henne där inne, hahaha.

somnade i sandras säng framåt småtimmarna efter att jag och lotta pratat om karl-bertil som var på tv'n på julafton ett tag, haha.




tog bussen hem och packade min väska inför fjällen,
så småningom kom både mamma & anna hem och då packade vi in allt i bilen sen begav jag & anna oss till fjällen.
vi kikade på någon film och bara pratade en massa på kvällen, vi skulle egentligen spelat bingolotto men vi glömde lotterna och kom upp försent så det blev ingenting! haha.




god jul.
mamma & lillebror kom så småningom upp till fjällen och sen bastade vi och gjorde oss iordning och gick upp till wärdshuset för att äta julbord. jag åt julskinka, senap, tunnbröd och knäck! det var dyr knäck för 450:- tyckte mamma, hahaha nästa år får jag inte följa med utan då får jag sitta i husvagnen själv tills dom är klar, hahaha.
jag fick jättefina julklappar av tomten och det var en superbra julafton på alla vis. lillebror var dessutom sämst på GENI och trodde man åkte till afrika för att kolla på vilda kängrusar, hahaha.




juldagen är alltid lika tråkig.
bastade och spelade spel med familjen, såg någon långfilm och somnade sen.




åkte lite skidor, bastade och spelade spel igen.




lillebror & anna åkte hem tidigt på morgonen för att jobba, jag låg kvar och sov.
när jag vaknade var inte mamma där och utanför husvagnen & kuren var det verkligen hur mycket snö som helst.. tog mig knappt ut för att skotta?
bilen hade tydlligen stannat på morgonen så mamma fick skjutsa anna & lillebror in till stan medan bärgaren körde lillbilen till verkstaden i järpen.

när mamma kom tillbaka satt vi mest och pratade, sen åkte jag och hämtade syster & lillasyster som kom med bussen och sen gick vi alla fyra och bastade med annaö.
efter bastun gick vi till wärdshuset och åt middag med morbror & kusin tove, supergod tacos åt jag och mamma.. den tacosen kommer jag garanterat längta efter! haha.

på kvällen spelade vi spel igen och vi skrattade ihjäl oss åt molly när hon skulle nynna,
sämst i världen men jag älskar dig ändå.


skidåkning i drommen i snålblåst, sen blev det bastu och mer spel!
middag tillsammans med morbror lars och hans familj samt annaö och ida,
blev en ganska tidig kväll fast jag och syster låg och fnissade sen in på natten...

tidigt åkte vi till åre denna onsdag i fullpackad bil.
tove, ida & molly badade på holidayclub medan vi andra gjorde ''stan'' där uppe.
köpte med mig en parfym och ett glitter, sen fick jag lite grejer av mina systrar för att jag skulle åka igen, gulle!

på vägen hem blev jag avsläppt i järpen för att ta lillbilen hem till östersund igen,
pussade & kramades med familjen och släkten, sa hejdå och åkte in till stan igen.
tillbringade några timmar med anna innan jag hämtade lillebror efter hockeyträningen och sen åkte jag till erik.




hanna hämtade mig vid 13.00 och då åkte vi in till stan och sen for vi till lillänge och handlade middag på coop.
sen åkte vi äntligen till fågelbärsvägen där vi hade världens tjejkväll med manikyr, ansiktsmask och grejer.
sen låg vi och läste mamma tidningar och snackade skit tills det nästan var morgon igen.




hanna skjutsade mig till tåget som skulle gå till stockholm 10.37 och 10.37 avgick det!
det var flera platser i min vagn, bl.a min som inte fanns så då fick vi åka i första klass istället, gött.

tåget kom lyckligtvis fram fem minuter för tidigt och emma mötte upp mig på centralen,
sen drog vi och handlade, lagade nyårsmiddag, gjorde oss iordning och väntade på manda som slutade jobba vid åtta.
sen åt vi den goda middagen, förfestade lite och till tolvslaget stod vi vid slussen och var fulla och glada, haha.
sen åkte vi till mathias på fest där även mina andra fina kompisar var men manda & emma drog rätt snabbt till harrys men jag var kvar och festade.

vet inte vad klockan var på morgonen när vi somnade men jag hade iallafall lyckats ramla in i ett träd och tagit en okänd kille under armen av misstag, my lord! haha.




bakis.
vi orkade inte gå utanför dörren förän på kvällen,
då åkte vi till emmas mamma och hämtade våra grejer, det var det enda vi gjorde. haha.




åt lunch med tjejerna i globen och sen hämtade ninni upp mig och vi åkte till alingsåsvägen.
vi kollade på film, åt tacos och hade världens mysigaste kväll helt enkelt.
sov ingenting på hela natten utan jag låg uppe och kollade på film, smsade och lyssnade på musik istället.. smart.


fick skjuts till centralen och sa hejdå till ninni & carina sen mötte jag upp sofia.
vi pladdrade och pladdrade, sen gick vi och köpte lite böcker, gick till flygbussen och pladdrade hela tiden, herregud vi hade ju inte sett varandra på två veckor? haha.

mötte upp hanna i skavsta och sen flög vi tillsammans tillbaka till hamburg.
vi åkte med nicklas från lübeck och sen plockade galathea upp mig & sofia i stan och körde hem oss, skönt.

jag somnade klockan 19.00 och sov till 07.00, helt amazing vad trött jag var.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback