sluta tjata denize

det är för denize skulle jag skriver i bloggen tror jag, haha.
på tal om denize så har hon bokat biljetterna hit nu och kommer om typ en månad.. 10-13/2 blir det, och jag längtar så mycket!

emma & manda kommer ju inte imorgon, men de kanske jag har skrivit?
jag förstår inte riktigt hur dom tänker... dom sa att dom inte hade råd att komma hit från berlin över en natt, det kostar 39euro per person tur&retur och dom bor ju gratis? istället måste dom betala en extra hotellnatt och kom med förslaget om att jag skulle åka till berlin så skulle dom betala min hotellnatt också, men vart ligger skillnaden i cashen? näe tjejer, vi får ta och utvärdera det där någon gång.

igår när jag hämtade ebba på dagis var hon sjuk, när vi kom hem låg hon och sov på min bröstkorg i nästan två timmar.. jag börjar känna den där smygande storasysterskänslan att man vill rädda dom från allt ont i världen, småkorvarna.

igår tog jag en öl, japp en öl! medan jag lagade middagen och fyfan vad äckligt det är, tacka vet jag vin.
det blev iallafall fläskfilé och potatisskivor i ugnen med champignongrejs till middag, mumsigt värre!
tror jag ska börja laga mat varje dag framöver, då kommer det aldrig serveras några äckliga fiskpinnar, hahaha.

aja, inatt drömde jag att jag klippte till ullis igen, haha det är lika skönt och roligt varje gång!
vaknade imorse av att regnet smattrade jättehögt mot fönstret och så hårt regnar det fortfarande...
somnade iallafall om en stund imorse och sen kom min aupair-mamma upp och satte sig på sängkanten och sen pratade vi lite, tror faktiskt inte att det finns en bättre aupair-mamma än heide faktiskt. så småningom masade jag mig upp och klämde lite frukost! nu ska jag hoppa in i duschen, rymma upp lite o.s.v....

jag har lovat att göra tacos till ikväll, sen ska vi pyssla ''människor av toapappersrullar'' och när ebba gått och lagt sig har jag lovat att göra något med linn.

det blir en soft helg,
längtar tills på måndag när träningskortet ska införskaffas!





det är nog dags att säga hejdå till vintern på riktigt nu,
dra mig någonstans vad skönt!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback