saftigt..

efter middagen idag pratade vi om sommaren, om att jag ska åka hem och allt de..
fattar inte att tiden gått så fort, månaderna bara springer förbi.
heide vill att jag ska stanna, minst ett år till eftersom vi trivs så bra tillsammans, barnen älskar mig och hela den där historien.

jag har ju tänkt att åka hem i början av juli, eller jag och sofia har tänkt det. då har jag varit här i 13 månader och det var väll ungefär så länge jag hade tänkt att jag skulle stanna.

heide föreslog idag att jag skulle plugga här i tyskland istället,  på distans eller plugga min sjuksköterskeutbildning här i hamburg. i tyskland är det nämligen så att man börjar direkt på sjukhuset istället för i en undervisningssal som jag förstod det..

jag trivs jättebra här, jag älskar hamburg och allting.. men jag vill inte bo här, jag kan inte se mitt liv framför mig här, det går inte.. jag ska plugga i sverige, jag vet att jag behövde åka såhär för att uppskatta saker jag inte sett förut.. men jag kommer återvända till hamburg, garanterat.. det är ju en del utav mig nu ju.

heide tyckte att jag skulle komma tillbaka när jag var klar och gå som hennes sköterska,
det kanske skulle vara något att göra praktik eller nått av något slag här nere, men jag vill inte jobba här i framtiden.. det är kanske lätt att säga nu, precis som jag säger att jag ska inte gifta mig och jag ska inte ha några barn.. men man kanske ångrar sig, vad vet man?

hur som helst så ska jag inte plugga här,
jag åker hem i början av juli med sofia och då har vi planerat in gatufesten.
sen är det priden och sen ska jag börja plugga igen, i östersund.



- jag kan språket till hundra procent.
- jag behöver inte få panikångest och längta efter min familj.
- det är bättre ekonomiskt.
- mina vänner.
- jag kan inte bo här i hamburg om inte sofia gör det.
- min morfar.
- hemlis, hihi...




- slippa bo i samma stad som pappa & ullis.
- östersund är en ganska tråkigt stad i sin helhet.
- allt är billigare i hamburg.
- sebastian bor i hamburg.
- reeperbahn.
- underbara somrar.
- jag har någonstans att bo, samt ett arbete på sidan av.
- jag trivs jättebra här.
- jag skulle få jättebra stöd av heide i min utbildning.











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback