rapsbaggarna

gick ner till waitstrasse mitt på dagen, handlade lite nödvändigheter på budni sen köpte jag med mig två apelsiner av frukthandlaren och gick hem till en trött sofia som typ sov trots att klockan var tjugo över tolv en måndag! haha väldigt olikt henne, men har man varit vaken hela natten måste man sova på dagen istället... så är det!

nu har jag kommit hem och ska snart hämta tjejerna på skolan & dagis.
hade fått två böcker i brevlådan av agnes (den svenska mamman som bor några dörrar längre ner på radhuset) varav den ena verkar riktigt bra och en andra vet jag inte... namnet rapsbaggarna tilltalade mig inte riktigt, men jag bugar och bockar för böckerna hur som helst.
först hade jag panik över att jag kanske hade med mig för lite böcker efter jul men nu behöver jag inte oroa mig tror jag.






lägg märke till att hon stavat mitt namn frieda och det är ett vanligt förekommande här faktiskt!

p.s
idag har jag sett en nyklipps gräsmatta, det ni!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback