gokväll!

imorgon måste jag verkligen ta mig tid och skriva ner vad jag gjort i sverige och vilken dag,
för min egen skull så jag kan komma ihåg om några år när jag läser det..

idag packade jag iallafall upp väskan, tvättade en maskin och lite andra praktiska saker.
jag fick dessutom svar på varför väskan var typ mer full när jag åkte hit än när jag åkte till sverige,
jag hade nämligen med mig detta tillbaka som jag inte hade när jag åkte, haha.






dessutom blev min kavaj & min nya facespray kvar i sverige av misstag.
och en sak till! min vita tunna långärmade tröja som jag köpte har blivit helt miffo efter tvätten.
den är som grådassig formad som en ''sjal'' framtill och en likadan fläck på baksidan? får väll införskaffa en ny om det inte blir bättre, surt iallafall.

idag kom sofia hit och åt middag, sen skulle vi iväg till gymmet vi ska börja på, ladies fitness center.
ett gym bara för tjejer, skitfresh var det och receptionisten var supertrevlig. vi bokade in oss för typ rundtur och provträning på torsdag 19.00 så det blir bra, skönt att komma igång alltså! kanske man slipper snubbla på sitt fett åtminstonde, haha!
det är dock relativt dyrt.. 89 euro i månaden, det är ungefär 890 svenska kronor i månaden men vi känner att det är bättre att lägga halva lönen på det istället för på nagellack ungefär, haha.
näe, jag är taggad till tusen iallafall och dessutom har jag allt tid i världen och dom har bra träningspass och öppettider och grejer, ja allt är kanon.

nu har sofia gått hem och jag har precis kommit ut ur duschen, älskar att vara tillbaka i hamburg och få tillbaka mina underbara kvällsrutiner med dusch, läsa bok och sen sova! haha.
imorgon ska jag lämna barnen på dagis & skolan, ja det var väll det som var planerat ungefär..
näe, jag och sofia ska se brokeback mountain imorgonkväll också.






godnatt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback