tålamod på lekplatsen

mitt tålamod är, eller har iallafall varit det sämsta någonsin.
temperamentet är som hittat hos djävulen och jag är PRECIS som min mamma..
så nu ska ni få höra hur jag handskades med dagens situation.

vi var på lekplatsen jag och småtjejerna eftersom det var fint väder och brist på saker att göra hemma.
linn hittade någon kompis där och lekte med henne så jag offrade mig för att leka med ebba.
det fanns en sån ställning där man kan hissa upp och ner sand i hinkar och ebba skulle sitta där uppe och ta emot sanden och hissa upp den medan jag var där nere och fyllde hinkarna med sand.
när jag står och häller i sand i andra hinken så tar hon den fulla hinken med sand där uppe och häller hela hinken över mig som står där nedanför... PANIK!
det rinner sand i linnet, i kjolen, innanför bh'n, i trosorna, och i hela håret.
jag hade lätt kunnat rivit ner henne från den där ställningen och proppat hennes mun full med sand.. så arg var jag! men jag andades och lugnade ner mig eftersom det var mer folk på lekplatsen och man vill ju inte överreagera, hehe.
så jag lyfte lugnt ner henne och sa att sådär gör man inte för nu fick frida fullt med sand precis överallt.
hon förstod iallafall vad hon gjort för fel och hon satte sig på bänken och skämdes och sen vad hon om ursäkt och sen när vi kom hem sa hon att jag var bäst i hela världen och frågade om hon kunde få en chokladbit.. tror ni hon fick det? nej.

aja, mitt tålamod och mitt sätt att kontrollera mig själv har blivit mycket bättre sen jag flyttade till tyskland och jag hoppas att det förblir så också.
det visar sig väll när jag flyttar hem till sverige igen.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback