music

påväg hem från eekz idag funderade jag på vilken låt jag lyssnat bedrövligt mycket på,
alltså sjukt mycket och väldigt länge och utan kombination med andra låtar..
detta kom jag fram till:



 

Enrique Iglesias - Addicted
(hittade ingen med enrique själv)
här har vi en låt som fortfarande får mig att rysa vid första tonerna,
det här var på den tiden när mamma bodde på kvartermästarvägen och låten hade en egen spellista i både mp3'n och mobilen, dessutom ringde jag till rixfm en kväll och bad dem spela den så j
ag skulle kunna sova.. hysterisk!

 



Dj Ironik - Stay with me

oh lord, hur många gånger har jag lyssnat på den här låten? vaknat till den? somnat till den? promenerat till den? gråtit till den? festat till en remixad version?
det är inte fullt lika längesen den här härjade runt i min skalle och mina hörlurar..
kommer så väl ihåg att jag hade datorn stående på vita vägghyllan från ikea och låten spelades dygnet runt, från det att jag kom hem från skolan till att jag gick igen ungefär..
efter två veckor typ så ryckte pappa upp dörren till mitt rum och var jätteirriterad:
- men fan nu har du lyssnat på den här låten stup i ett i två veckor.. har du ingen annan musik!?





Medina - Sagoland

givetvis hade jag annan musik, och av en slump hörde jag den här låten och än idag kan jag sitta och lyssna på den 5-10 gånger på rad.. kan inte sätta fingret på vad pricken över i:et i låten är men jag tror det är helheten eller något, näe jag vet inte..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback