imorgon har jag sovmorgon

och det är såååå skönt.. har ingen press på mig nu att jag måste sova!
nu har jag duschat och ska kolla på bonde söker fru & kungarna av tylösand.

men alltså idag...
var påväg till kören och så står det i busstidtabellen att det inte går någon buss mellan 19.00-20.00 alltså vad är det för påhitt!? men iallafall så gick schnellbus bara de att jag fick pynta 4,25 euro.. det är ungefär 40 svenska kronor!? och det skulle typ ha kostat 1,7 euro eller något..
aja, sen på vägen hem hade jag kollat upp och bussen skulle minsan gå men när jag kom fram till bushållsplatsen så gjorde den inte det? men schnellbus gick minsan så jag fick så fint kliva på men behövde inte betala fullt lika mycket denna gång, bara 3,20 euro.. så till & från kören kostade mig 75 svenska kronor + en colalight och tuggummi så var det 100 kronor på en gång, suck..

hahaha min aupair-pappa klämde av en skön kommentar idag igen:
- frida jag lämnar barnen imorgon så ikväll kan du festa om du vill

som om inte det var nog när jag kom hem hittade jag inte min telefon!?
letade överallt, verkligen överallt och provade ringa på den men kom inte fram tillslut såg jag framför mig hur jag lagt ifrån mig den på bänken när jag väntade på bussen samtidigt som jag läste, och tårarna bara vällde fram.. telefonen, alltså telefonen är det värsta man kan tappa.. jag tappar fan mycket hellre plånboken!! efter att jag grinat i tio minuter och tyckt väldigt synd om mig själv hittade jag den i innerfickan på jackan.. och där har jag aldrig lagt den förut och därför letade jag inte heller där, men där låg den och lurade! skönt, att den inte är borta..

näe, nu ska jag inte sega på med bloggen längre!
sov gott min nära & kära,
guten nacht.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback