go kväll i stugan

vid fyra mötte jag upp bebban och vi gick till solariumet, självklart hintades det av personalen att jag var blek.. börjar bli lite less nu, ska fan steka hela hösten och vintern!
iallafall var det ju underbart väder ute, lite lagomt kallt men sol ändå, perfekt höstdag helt enkelt!



 

efter solningen åkte vi till aupair-träffen där det nalkades tacokväll & jag fick äntligen träffa hanna & anna igen! jag & bebban spelade lite innebandy och red på små hästar, väldigt roligt såhär i skrivande stund! hahaha.
sen spelades det TP, det rosa laget som bestod av mig & ruttan fick inga tårtbitar.. vi är bättre på fjortistp som vissa kallar det (med kategorier som kändisar, musik, trender & tv) men nu var det vanligt TP och vi förlorade hårt, och jag surade ihop lite som vanligt...

när det var dags för hemgång fick vi veta att det skulle slängas massa VHS-filmer så jag & bebban plockade på oss... hur många var det? exakt 36 stycken som vi släpade med oss hem.
när vi skulle gå till tåget som kom in på perrongen så går min ena påse med ungefär femton filmer i sönder och alla filmer i påsen ramlar ut på plattformen med en smäll och vi börjar asgarva och kastar upp alla filmer i famnen och kutar in i tåget där det typ sitter en gubbe och tittar på oss där vi sitter med alla gamla VHS-filmer och gapflabbar och frågar vad det är som är så roligt och att han också vill skratta.. det gör inte saken bättre utan vi skrattar ännu mer, och ännu högre. vi skrattar typ oavbrutet den kvarten det tar med tåget till otmarschen och när vi kliver av kommer det fram en kille och säger tack så mycket för underhållningen och då garvar vi igen, alltså vi gör typ inget annat än att skratta känns det som? men det är underbart, livet är underbart.











nåväl, nu har jag duschat och krupit ner i sängen och nu slötittar jag på tv fast det inte är någonting att se... antagligen bara för att jag har en tv och kan välja helt själv vilken kanal jag vill titta på!
imorgon börjar snusk-tyskakursen igen, grymt tråkigt! sen blir det till att komma in i rutinerna med att hämta & lämna barnen m.m också, men det ska nog gå bra! funderar på att sluta i kören men och andra sidan börjar luciaträningen nu och det var ju typ därför jag gick med i kören, haha.

nej, nu är det nog med uppdatering för idag!
bis morgen, guten nacht!



 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback