sista november

vad tiden går fort,
imorgon är det december?
fast ändå skönt, ju färre dagar tills jag får komma hem till sverige..
börjar längta extremt nu men det är bara för att det är advent, lucia, jul och hela den svängen som jag längtar så extremt tror jag, eller jag hoppas det eftersom detta antagligen är sista gången jag åker hem innan jag åker hem för gott i slutet av juni.

nu har jag lämnat småtjejerna på dagis och skolan, linn var en snoris imorse! skulle inte ha vantar, orkade inte bära väskan.. ja, ni vet.
hon är alltid en suris på morgonen men vissa dagar bättre, andra dagar sämre..
efter det gick jag iallafall och handlade, sen raka vägen hem!

nu ska jag krypa ner i min gosiga säng igen och läsa några kapitel,
tror knappt det finns något bättre såhär på morgonkvisten..

jag har ju ÄNTLIGEN mitt rum på övervåningen nu..
hela mitt liv har jag längtat efter att få ha mitt rum på en övervåning,
min höjdrädsla ja.. men så extrem är den inte så att jag får svindel härifrån, faktiskt..
annars brukar den där höjdrädslan vara extrem och jag drömmer ju mardrömmar om den var och varannan natt..
men jag älskar att ligga och titta ut genom fönstret, speciellt på kvällen när det är mörkt och det bara är gatlyktor och billjus som man ser!







bara tanken på att sitta i en sittlift får mig att rysa,
jag får typ svindel av bara tanken.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback