längtar efter dig

ikväll har jag pratat med min älskade faster på skype,
det är läskigt för det känns precis som att jag sitter i hennes vardagsrum och hon står i köket och vi pratar med varandra. ännu mer verkligt blev det då ninni hade somnat i soffan och snarkade i bakgrunden
det är bland det bästa jag vet att få skratta med carina, eftersom vi alltid tycker samma saker är roliga och vi ofta säger samma saker i munnen på varandra och ibland så skrattar vi åt någonting som ingen av oss förstår, eller saker som bara vi förstår... haha.


det finns ett lugn, en trygghet, en ro i kroppen och själen som alltid sprider sig när jag pratar med carina,
och det spelar ingen roll vart jag är, eller hur jag mår så står hon en centimeter bakom mig och stöttar mig, hjälper mig och älskar mig..



jag kan fortfarande känna den här isande känslan längst ryggraden som jag kände när du flyttade till stockholm för måååååånga år sedan, ja det var verkligen fruktansvärt.
but still, här står vi idag med en kontakt som är obrytbar och med en kärlek som liksom är byggd för hela livet.
det spelar ingen roll hur gammal jag är, jag kommer fortfarande känna mig lika liten och må lika bra när jag får vara i närheten av dig.
och trots att min festisförpackning nu bytts ut och vi kan dricka en öl tillsammans så är det med samma kärlek, och samma samhörighet som alltid, blodsband som aldrig kommer dö ut.

det är svårt att förklara, men bara det faktumet att du var in på BB före min egen pappa när jag föddes borde ju säga en del, om inte allt..

jag älskar dig så ofantligt mycket och jag skulle aldrig klara mig utan dig,
så är det bara.



I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.
Ur minnet tar jag fram
de bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
- min längtan efter dig
när jag inte har dig nära.


















Du är för go du...älskar dig.

2010-11-19 | 08:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback