KIKO MAKEUP MILANO

tyskalektionen idag var faktiskt ganska rolig, det skrattades en hel del och det känns faktiskt som att jag aldrig kommer komma ifrån det faktum att läraren måste säga ''nu skrattar du för mycket frida'' men det är bra att även dödstråkiga saker kan vara roliga ibland! (syftar på tyskan, inte mig själv)
det började en ny tjej idag, eller det började fyra nya idag men en tjej som fick sitta mellan mig och margarita, irina hette hon och var från rumänien, så nu ni kan jag säga vad jag heter på rumänska! kommer dock inte ihåg vad det var men jag har det uppskrivet någonstans, haha.





efter tyskan åkte jag till altona och där fanns den, min nyårsklänning.. jag vart eld & lågor eftersom jag trodde att jag aldrig skulle hitta någon.. först tänkte jag att jag kan minsann ha samma som ifjol men sen kom jag på att då måste jag åka ut till marieby, ta mig in i herbret och sen leta igenom alla mina kartonger med grejer som står där så det blev ett fett åt den idén..
hur som helst så fanns den där j*vla klänningen bara i storlek 34!? alltså vilken arm hade dom tänkt att jag skulle få på mig den då? jag vart så irriterad.. så typiskt.. min otur.. fan..

dock hittade jag julklappar till både jochen, heide, linn & ebba så det var skönt, det vart inte farligt dyrt heller och faktiskt är jag klart med de flesta julklapparna redan! det enda problemet, som är det största problemet är att hitta någonting åt lillebror? seriöst, vad köper man? näe.. det tåls att funderas över.

men sen kom jag på den briljanta idén att klänningen kanske fanns i en större storlek på eez! dock fanns ingen tid att kolla upp det med en gång eftersom jag skulle hämta ebba & hennes kompis milan från dagis.
men när heide kom hem kastade jag mig på cykeln och cyklade iväg till eez och där fanns den! IIIIIIIIIHHH vad glad jag blev, superbra ju! jag fick dock ingen bra bild på den men de kanske blir en annan dag, eller så blir det inte alls. sen köpte jag en ring också, en jättefin med en stor rosett på.

dom har dessutom öppnat en ny butik som heter KIKO MAKEUP MILANO och jag var in där och det var riktigt, riktigt fräscht och fina grejer som verkade toppenbra! dom hade dessutom jättetrevlig personal som var riktigt duktiga pratare och jag kan verkligen inte säga nej.. så jag köpte en sak, men inte till mig själv utan till syster i julklapp, någonting som hon är supersnygg i men som hon inte fattat själv, hehehe. nu är hennes julklapp färdig också!







nu ska jag ta och glo lite andra avenyn, läsa lite mer ur den underbara boken jag börjat läsa och sen snutta kudden! imorgon ska jag lämna ebba på dagis, gå ner till sofia en snabbis för ett ärende och sen direkt hem till sängen och sova igen, soft.

godnatt







'' skänk en slant åt vattenskallarna, jättegärna.. ''



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback