allra käraste syster

idag fyller min syster hela sexton år.. sexton år och vart tog åren vägen?
jag kommer ihåg när vi var små och du knuffade ner mig på våran marmorskiva i sten och jag hamnade med örat först mot den hårda marmorskivan och mitt öra vart alldeles jätteblått och vi var rädd för vad mamma & pappa skulle säga och jag hade inte så långt hår så jag kunde dölja mitt blåa öra heller.. sen satt vi bakom min säng och pratade om vad vi skulle säga för vi kunde ju inte säga till mamma & pappa att vi sprungit i soffan.. jag minns inte vad vi sa, men vi kom säkert på något som vi tyckte var jättesmart.. idag kan jag säga att när vi slår våra kloka hjärnor ihop är det oftast bara vi två som tycker det är smart och att vi har hittat på en bra idé.. varför tycker inte alla andra det? hmm...







självklart känns det jobbigt som storasyster att sitta 160 mil ifrån dig när du fyller år, men du vet mitt älskade lilla hjärta att jag firar med dig och jag finns där hos dig även om du inte kan ta i mig.. jag läser morfars kort där det står ''hurrar för dig idag gör...'' och jag äter lite fika med dig och sen kollar vi vad du fått för prillesenter.. kanske är det något jag kan låna? nej, just det.. det gör vi ju när jag fyller år och du ska låna! hihihi.

nu ska jag gå och lägga mig, jag ska be till gud att han ger dig en underbar dag imorgon på alla möjliga sätt och att han ser till att du får min puss och min kram som jag skickar iväg till dig ikväll.

jag kommer snart hem igen kära syster, då kan vi kramas igen och jag kan hålla om dig som den lilla hasselnöten du är och du kan klänga på mig som den stora nallebjörnen jag är..
alla goda ting är tre heter det, och utav de tre sakerna som är viktigast av allt för mig är du en del, det kommer du alltid vara och jag kommer alltid vara mån om ditt bästa och jag kommer alltid älska dig och känna smärta när du är ledsen..

nu önskar jag dig världens bästa födelsedag,
godnatt min skatt.


men åh frida, mina tårar började rinna nu.

finaste gratulationen jag har fått någonsin, tack älskade storasyster, jag saknar dig så <3<3

fytusan vad underbar du är, när du kommer hem ska vi leka häst i hage som vi alltid gjorde, och leka arga gubben! ååh :)

du är bäst i världen glöm aldrig det.

M <3 F

2010-11-25 | 12:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback