NEEEEEEEEJ

ofta.. boken som jag längtat efter LÄNGE har nu kommit ut och jag kan inte få tag i den?
seriöst.. och det fungerar inte likadant här i tyskland med att ''klicka hem'' grejer så det går också bort.
jag har ju läst både första & andra boken och längtat efter den tredje och nu kan jag inte få tag i den? kan ni FÖRSTÅ min frustration eller? förbannat.. ja ja, jag får väll ordna det på något vis! om inte annat ska vi ju åkt till sverige om några veckor på semester så jag får köpa den då.. kan väll lika gärna ligga i en solstol vid kusten där och läsa den.. men det är för LÄNGE! jag vill att den ligger bredvid sängen ikväll så jag kan lägga mig ner med snutten och läsa, jag tycker så synd om mig själv just nu.. haha!



idag har det varit 29 grader varmt i skuggan och solen har stekt som bara den!
det var väldigt skönt att inte börja förän klockan två idag, eller vaddå börja? riktigt så kan jag inte heller säga.. det är ju som ingen instämpling & utstämpling i detta ''yrke''.
hur som helst var det skönt att ''börja'' lite senare, mer tid ute i solen med vio & veckorévyn! ooh, de tyck je om!
(vio är vanligt vatten på flaska, i den här familjen dricker man inte vatten ur kranen och barnen dricker inte ''stilla'' vatten alls, bara vatten med bubblor..)

imorgon är det midsommar,
då ska jag, anna, hannah, nathan, eva & linnéa dansa runt midsommarstången och dom andra ska nog äta snuskig sill, jag håller mig till jordgubbar & smultron på strån! kanske ska shoppa på någon god champagne också!





idag funderade jag på hur jag skulle uppfostra mina kommande barn, och hur jag inte skulle göra..
när jag var lite tänkte jag alltid jag ska aldrig bli som min mamma utan mina barn ska får ha på sig vilka kläder dom vill jämt, dom ska få ha stökiga rum och dom får ha armbågarna på bordet om dom vill och tugga med öppen mun, samt gnälla om dom inte får som dom vill..
kan ju säga såhär i dagens läge:
jag är så glad, ända in i själen att mamma har uppfostrat mig så som jag är idag, och jag kommer gör PRECIS likadant med mina kommande barn.
dom kommer bära med sig det resten av livet och en bättre, gratis sak kan man absolut inte få än en ordentlig uppfostran! så tack mamma för att du tjatat på armbågar och lärt mig och mina syskon att man inte kommer någonstans genom att gnälla!

fortfarande så är jag helt inne på att när frida fridell ska skaffa ett barn så finns det bara tjejer i den spermabanken, och om det mot förmodan skulle bli en pojke kommer denna garanterat bli homosexuell då den kommer få växa upp med allting i rosa, prinsessklänningar, nagellack, hello kitty till förbannelse & blonda krull-lockar på huvudet, hahaha.. det är nog bra att jag inte ska ha några barn än!



well.. hello mitt framtida hus!


ser  iallafall fram emot att få komma hem och googa med kickans lilla sebastian framöver,
jag har ju inte ens sett honom än! hann ju inte med det innan jag åkte :(


nu ska jag skriva klart med alla msn-konversationer jag har uppe,
sen ska jag duscha en kall dusch och sussa gott med snutten sen!
vore ju trevligt om man hade den efterlängtade boken att läsa.. men jag får ta min gamla vän veckorévyn istället!


just det..
idag när jag skulle hämta isabel på dagis drog jag på mig mina studentskor,
dom skrikande korallfärgade skorna som bara har världens snyggaste färg..
då började jag tänka på studenten och vad himla fort det gick? har aldrig tänkt så ''djupt'' på det förut,
men från att vi satt i början på trean och pratade lite smått till att vi stod på rådhustrappan och hade druckit lite för mycket och grät och skrattade om vart annat gick det så fort, och denna tiden kommer aldrig tillbaka? helt otroligt,
tur att jag hade världens bästa studentid då!





Ja förstår HUR du tänker gumman,när ja va liten så tänkte ja precis lika som dig..-jag ska ALDRIG fostra mina barn som jag hade blitt fostrad(speciellt då Pappa Tryggve)...sitt rak i ryggen..inge öh öh(tjat)..håll dig ÖVER bordet när du äter...tugga med STÄNGD mun och prata ALDRIG med mat i munnen..skölj av tallriken..alltid RENA kläder om de fanns möjlighet.. som 3-åring kunna säga JA TACK och NEJ TACK..



-Ja va ska ma säga.."som man såå får man skörda" TACK Pappa för den gåvan du har givit oss barn och som Frida idag är rikligt tacksam för-riktigt bra betyg !



2010-06-24 | 22:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback