första inlägget på tysk mark

nuså mamma ska jag blogga...

här sitter jag i ett hus med fyra stora våningar och kollar ut i en designad trädgård.
igår blev jag klar med uppackningen av alla mina grejer och jag är mer än nöjd med mitt rum (bilder kommer lite senare) utanför mitt rum står det en liten ninis, bamse heter han och är världens gosigaste.. kunde det bivit bättre? dessutom behöver jag bara gosa med honom, för rensar buren och sånt det gör städerskan!







resan hit var till en början helt okej, men på andra färjan blev jag så jävla sjösjuk och fick lämna tillbaka all loka jag druckit i gustavsberg..
när jag kom in i tyskland vid 03.00 tror jag klockan var så kom glädjetårarna. känslan att äntligen vara framme forsade över mig och jag var så himla trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen.





jag har kommit till en underbar familj, med underbara barn som bor i ett underbart hus med underbar trädgård som ligger i ett underbart område.. allt är... underbart!



idag fick jag en cykel så jag har cyklat runt i massa parker och grejer,
det är så himla varmt här även om solen inte lyser och det är SKÖNT att slippa ha jacka på sig!
i en av parkerna var det ett inhägnat område för rådjur & hjortar, that was so funny!



igår när jag vaknade åkte vi ner till stranden med den fet-jävla-snygga bilen som står här utanför och kollade in lite grejer och sen gick vi på ett supermysigt strandcafé och drack kaffe och barnen åt glass och sölade..
barnen är för övrigt så himla söta! men eftersom mamma christel inte vill att det ska komma ut bilder på barnen så lägger jag inte ut några!

 

det är ganska konstigt att blanda massa språk på dagarna, men det går väldigt bra!
det är tyska & svenska mestadels, men ibland också lite engelska.
mamman i huset är ju svensk men hon har världens dialekt då hon kommer från typ skåne.
jag heter inte frida här, jag heter fchrida och jag har en känsla av att jag så småningom kommer börja bryta på ett jävligt konstigt sätt och framförallt sen till hösten när jag ska gå i en tysk skola två dagar i veckan.
men man blir ju som man umgås så om jag bryter på tyska eller skånska är inte konstigt, och de gör ingenting heller! hellre det än att prata ''bonde-språket'' som man gör i östersund..



ikväll ska vi ut och äta, jag ska dessutom premiärköra bilen så det blir intressant..
dom har lagt till en drulleförsäkring som finns här som gäller om en person mellan 18-25 skulle krascha en bil, kan ju vara bra att ha..


schysst med öl-service, det finns nog inte i sverige.. hahah.. that was so funny!

men just det!
inatt måste jag ha drämt huvudet i väggen eller så har någon okänd varit in och slagit mig typ.
jag var jätteöm i läppen och hade stört ont i vänstra framtanden som dessutom var lite lös? eller jag fick för mig att jag kunde vicka på den.. men det visar sig nog om den skulle lossna.. hahah gud vad roligt det skulle se ut..

nu ska jag gå ner och käka lite jordgubbar,
det blir förmodligen ingen konst att banta några kilon när det finns dagsfärska jordgubbar, persikor, vindruvor, aprikoser m.m i kylskåpet varje dag!

bis bald,
aufwiedersehn!








Härligt Frida, det kommer att bli spännande att följa ditt liv här på bloggen. kram!

2010-06-13 | 19:05:59

Hej gumman våran..:)

Guu va vi ha längtat efter första inlägget,tro vi har läst 3-4 ggr nu..that is soooooou funny..:)

Låter som du har det kanon på all sätt,vi är så himla glada för din skull.



Puss puss från Mamma och Anna

2010-06-13 | 19:43:19

Åååh, jag vill också! :D



Men pälskling, jag pratar iaf. inte bonde ;)

2010-06-14 | 00:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback