låten som knäcker det mesta just nu




imorse tänkte jag ta sovmorgon men så ringde christel flera, flera gånger och jag antog att de var någonting viktigt eftersom telefonen aldrig slutade ringa.. och eftersom jag hade höronproppar (jag vet att det heter öronproppar men i min värld heter det höronproppar för  när jag var liten trodde jag mamma sa höronproppar och dessutom stoppar man dom i örat för att inte höra) så måste telefonen ringt mååånga gånger för tillslut hörde jag den och den är liksom på våningen ovanför min våning.
iallafall så var det panik för äppelkakan christel bakade igår under våran dagliga skvallertid vart helt störd och när hon skulle köpa några speciella kakor sen fanns inte dom så jag fick åka in till byn och fixa det, och lite andra grejer men innan de fick jag somna om ett tag och det var himla skönt! skönt är det också att jag kan sova i ett linne med axelband nu och inte måsta sova i ett utan axelband för att jag har så ont på axlarna & på ryggen.

när christel kom hem hade hon ett paket till mig som hade landat i brevlådan och jag blev lite förvånad och undrade såklart vad det var? kollade på paketet och kände direkt igen handstilen och förstod att det var sandras paket med boken som hade kommit! jag verkligen slet upp paketet och boken ramlade ut tillsammans med ett kort med några fina rader i och jag blev så glad att jag började dansa världens fulaste dans, ungefär som izzie från greys anatomy dansar i the ugly truth när hon blir glad, måste säkert ha sett jättefånig ut men jag vart ju så utom mig av glädje alltså! ah, det är tur att så små saker kan göra en så lycklig.
ringde till sandra sen och när hon svarade sa jag som vanligt hej det är frida och då vart det knäppt tyst i luren sen typ skrek hon men heeeeeeeej gumman och jag trodde inte hon kände igen min röst men hon hade typ blivit chockad, haha åh det var så roligt att höra hennes reaktion så ni anar inte.. de var ungefär som vi inte hade hörts vid på fyrtio tre år och att vi hade varit inlåst i varsin cell den tiden, hahaha. måste tacka igen med hela mitt hjärta för att du skickade boken sandra, den har räddat många dagar! ser fram emot imorgon då jag ska lägga mig i ett bubbligt bad och läsa!






idag har jag pratat med min kära faster också,
det är lika roligt varenda gång du ringer och det sprider samma lugna ro i min kropp,
kanske är jag rädd att du ska glömma bort mig nu när jag är så långt borta?
jag saknar dig jättemycket iallafall, och det finns nog ingen som älskar dig lika mycket som jag gör!
möjligtvis ninni men det räknas inte i så fall!





när jag var in till byn idag köpte jag ett superfint armband, silver & rosa är det och det är typ blandad läder-remmar, rosa & silvriga kristallgrejer och lite pärlor, hur som helst jättefint, litet & enkelt!
jag hittade ju systers thomas sabo armband i tvättmaskinen här nere efter att jag tvättat mina sängkläder och det har jag såklart på mig, man låter ju inte ett 500:- armband bara ligga, eller? dessutom passade det nya armbandet så bra tillsammans med det så jag tror inte jag lämnar igen hennes armband.. det var ju JAG som hittade det och hon hade ingen koll på det, så det är inte mer än rätt tycker jag! jag har bättre användning av det och är mer rädd om det.. ja så får det minsan bli!
sen köpte jag en badbomd som luktade gudomligt, ansiktsmask, deodorant & ett nagellack med en supersmal pensel så man bara ska kunna göra små dekorationer typ! sen köpte jag en ny kalender, som det är lite mer utrymme att skriva på än i den jag hade förut. eftersom den förra var en filofax kan jag spara den och köpa ett nytt innehåll bara senare när det inte är så mycket att komma ihåg i mitt liv längre.. dessutom har jag blivit en hejjare på att säga att jag ska frimärken till sverige, de är alltid bra att kunna..

på eftermiddagen åkte jag & isabel in till byn för att köpa en tårta som hon ska ha med sig till dagis imorgon,
sen skulle det såklart köpas en glass i det varma vädret! sen köpte vi lite vykort och smågrejer, ett läppstift skulle isabel såklart köpa eftersom hon är så ''tjejig'' haha så himla kul!


imorgon är det fredag, helg igen! gud vad skönt, & vad fort det går?
snart går sascha & christel på semester och då beger vi oss till skälderviken för att koppla av i ett underbart sommarhus som christel så fint säger, det ser jag fram emot! kanske man kan få lite färg på kroppen som fortfarande är likblek? ja jag hoppas på det iallafall.

imorgon ska vi iallafall ha avskedsfest för sofia som ska åka hem till sverige snart, det suger stor, hårig balle iallafall, men fyfan vilket äcklig uttryck, nu skäms jag över mig själv..
iallafall blir det såklart med trevligt folk, gott & samtidigt billigt vin och förhoppningsvis fint väder!

nu ska jag bege mig mot duschen, sen ska jag lägga mig och läsa, ooh jag längtar!
antagligen har jag läst ut den boken imorgon och då ska jag fortsätta på den jag började med för några dagar sen.
när vi åker till sverige om några veckor ska jag shoppa några nya böcker också,
bl.a mons kallentofts uppföljare på sommardöden som jag frenetiskt läste förra sommaren.


jessica frågade idag om jag skulle komma hem till jul,
till jul? det är mitt i sommaren, jag hade inte ens en tanke på julen,
men det är klart, saknar man någon jättemycket så ser man fram emot saker som är långt borta,
puss på dig gumman, saknar dig!




åh men just det!
imorgon ska jag köpa mitt tyska simkort! åh, spännande faktiskt..
ska jag, frida maria fridell ha ett tyskt telefonnummer? gud vad knepigt det känns..
har redan fått en telefon av christel så nu är det bara själva simkortet som fattas,
haha det ska faktiskt bli trevligt! ska smsa några av mina svenska kompisar och då kommer dom säkert undra vem fan det är ifrån, HAHA jag ska skriva på tyska tror jag, åh detta blir roligt..
åh, imorgon har isabel uppvisning på sin balett också! det ser jag fram emot, lilla gumman.




melodi:
du ska få min gamla cykel

text:
du ska få ditt gamla armband när jag dör
du ska få ditt gamla armband när jag dör
lalala lalala la la lalala la lalalala la la lala
du ska få ditt gamla armband när jag dör
du ska få ditt gamla armband när jag dör

godnatt och sov så gott,
det ska jag göra efter att jag har läst världens bästa bok!
:*









skratt ja låg dubbelvikt på tangentbordet..asg..ja du fattar säkert varför.." Tack Friiiiiiida" så cuuuuuuuute..:)



Idag var de MYCKE att läsa från din blogg,jag sitter å garvar för mig själv framför skärmen,helt galet om nån råkar komma förbi..ja ja men de e som de ska !

De låter som du har det sååååååå himla bra gumman min och det glädjer mig oerhört ska du veta,ett stort behagligt lugn breder ut sig och får för en kort stund hjärtat att slå rätt normala slag,de värmer din gamla mor..;)



Puss puss

2010-07-01 | 22:28:41

he he he när jag läste att du skulle köpa ett nytt simkort kopplade jag det till att du skulle börja simma ..... tänkte att vad fasiken r det för nervöst me det där? tills jag läste vidare. pussn påre gemä numre SÅ JA FÅ LIGGA MÄRE!

<3

2010-07-02 | 09:04:30

Mina jobbar kompisar undrar varför jag har så roligt på jobbet varje morgon....du gör mig på så gott humör när jag läser din blogg.

Jag skulle aldrig i hela världen glömma bort dig...

Du e ju min härliga solstråle.

Idag är det typ 30 grader här...i helgen ska vi ha moppe premiär i Falun...Älskar dig.

2010-07-02 | 09:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback