hissa flaggorna

för idag kammade vi hem ännu en vinst i fotbollsvm,
argentinarna kan nu gå hem och dricka te!
tyskland kämpar vidare och nu är det fest i hela lander igen.



det var egentligen inte det jag skulle blogga om, men jag var tvungen...

igår efter isabels balettuppvisning gick vi till cafét bredvid lola rogge schule och drack kaffe och åt glass,
efter det skulle christel & benjamin cykla hem och tända grillen medan isabel ville stanna på en lektplats med mig, så vi tillbringade lite tid där och jag fick fullt med sand i skorna.
efter det cyklade även vi hem och det var så varmt att svetten rann trots det lätta klädvalet. vi försökte tända grillen i över en timme men den ville inte? tror att det var något fel på kolen men den var nyinköpt, men det kan ju ändå vara något fel på den. efter ett tag kom sascha hem och då tog vi fram badpoolspumpen och blåste på kolen när det brann lite och sen jävlar blev det fart på den! åt en supergod middag med en ljuvlig sallad som jag hade gjort, det var lätt den godaste salladen jag någonsin gjort!












efter middagen packade jag ihop mina grejer och förbarmade mig över att jag lyckas spillt på min lila klänning så jag inte kunde ha den, den var perfekt tunn för det sjukt varma vädret! sen började jag knata bort mot s-bahn för att påbörja en resa på 45 minuter till sofia, byte till u1 i jungfernstieg, sen när jag hoppat av i wandsek-gartenstedt skulle jag åka bussen till steilshooper allé men då var jag framme! sofia & hanna kom och mötte mig men då hade jag väntat i typ fem minuter och under den tiden blivit törstig så jag satt mig på en bänk och öppnade ena vinflaskan, skämdes en aning men kom sen på att det inte fanns en chans att jag skulle se någon av dom som åkte förbi igen så då fnissade jag lite fö rmig själv istället.
 hos sofia satt vi och lyssnade på musik, drack vin & åt ballerina! sofia hade köpt ballerina i en tysk matvarubutik så det var man ju tvungen att ha kvällen till ära ;) jag vet inte hur många asgarv det blev under dom timmarna vi satt där, och vi pratade om exakt allt som finns typ. det var killsnack, prat om oskulder, vi pratade om böcker & om joel kinnaman. vi pratade om öl, om musiker och om allt annat som kom upp som samtalsämnen, men roligt var det!
 senare på kvällen bjöd sofia på öl och jag hade ställt in mig på att det skulle smaka lika förjävligt som vanligt men si det gjorde det inte! det gick i 1/3 av flaskan sen mådde jag illa, men det smakade inte så illa! det ni... innan vi skulle bege oss mot reeperbahn skulle jag gå på toa. och eftersom hanna var på toan uppe så skulle jag gå på toaletten nere, bara det att det är en jättetröskel när man ska ut därifrån.. så jag snubblade ut och störtade in i massa kläder som hängde utanför toaletten och i samma stund så stukade jag foten, det finns bara en som kan lyckas alltså..
 och som om inte det var nog så när vi skulle ut mot bussen och jag skulle gå nerför trappen så släckte sofia utebelysningen utan en varning så jag missade nästa trappsteg och ramlade ut i buskaget utanför hennes hus, det finns bara en som kan lyckas med det också...
på bussen till bahnbek träffade vi massa tyskar som ville lära sig att säga ich liebe dich på svenska och si det är lika roligt varenda gång när dom ska prova prata svenska, för det låter... hemskt!
när vi kom in till reeperbahn ett tag senare kunde jag nästan börjat gråta av den underbara feelingen.
folk överallt, jättevarmt i luften, folk var glada och drack, det var miljoner med uteställen efter varandra på rad, miljoner med kroger & barer och det var som att jag drömde typ. dock fanns det inget ställe man kunde gå in på utan att man dog av värmen så vi chillade ute hela kvällen, lika underbart det! när vi hade gått förbi massvis med horor som stod och sålde sig på gatorna och drog i folk som gick förbi och försökte sälja sig själva, jag bara stod med öppen mun och glodde, vad fan höll dom på med? (ordet hora har iallafall fått en annan innebörd för mig, kanske var lika bra det) så gick vi ner till hamnen vid landungsbrücken och satt oss i en stor stentrappa och bara njöt av livet. framför oss några hundra meter ut på vattnet stod ett jättestort fartyg med flera tusen hytter på som lyste om vartannat, och det var så himla vacker!













jag kom hem imorse någon gång, kommer inte ihåg vad klockan var?
iallafall så skällde jag ut en (ursäkta ordvalet) jobbig neger igår! han stod och hänge där vi var och det var ingen av oss som ville ha med honom och göra så han gick GÅ.. DIRR fick han gå..

när jag vaknade imorse så stod det en oöppnad bananyoghurt och en halv macka med gräslöksost på,
och jag kommer inte ihåg att jag åt det när jag kom hem? hahaha skjukt roligt var det iallafall och jag fick ännu en gång fnissa för mig själv.
när jag senare under dagen gick till hirschpark för att sätta mig och läsa märkte jag att jag inte fattade vart i handlingen jag var så jag backade tillbaka några sidor och såg att bokmärket hade flyttat sig typ tio sidor sen jag läste senast? jag måste alltså fått för mig att jag skulle läsa imorse när jag kom hem, men jag kommer inte ihåg vad jag läst så jag fick börja om helt enkelt, haha.

dessutom var jag jätteförkyld när jag vaknade imorse.
näsan var helt igentäppt och jag var supertorr i munnen,
så den colaflaskan jag köpte igår när vi var och handlade stod så fin bredvid sängen, och gott var det! jag brukar inte tycka om vanlig cola men ''dagen efter'' är det himla fresh alltså!
dock är förkylningen borta nu, men den kommer sikkert tillbaka imorgon bitti igen..

iallafall var det riktigt skönt att sitta i hirschpark och läsa idag,
gick en sväng till esso och köpte en cola light & en glass också,
solero shots har kommit tillbaka och nu med smaken av apelsin, jag som älskar apelsin!






imorgon ska vi åka till en jättefin strand i danmark, i danmark!? tänkt att jag äntligen ska få sätta min fot på dansk mark, det är ju fina fisken de!
dock har jag börjat flagna lite på nosen & bak på axlarna så jag kommer väll avlida imorgon typ,
men strunt samma! det blir antagligen riktigt härligt ändå!

på onsdag ska vi ju åka till berlin och det ska också bli riktigt mysigt!
sen går chistel & sascha på semester och på lördag börjar vi semestern långt ner i södra sverige där vi ska chilla någon vecka, ska bli riktigt skönt att bara vara!

nu ska jag gå ut en sväng tror jag,
vädret är ju underbart!

hej så länge!




lyssna på airplanes - bob .ft. hayley williams of paramore om ni inte har annat för er,
mycket bra låt!


håller med, mycket bra låt ;D

2010-07-03 | 22:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback