då var det kväll igen

alltså vart tar dagarna vägen?

idag har jag iallafall färgat håret och klippt mig,
fresh again! haha.

sen pratade jag med faster i telefonen och herregud vad vi skrattade,
jag fick borra ner mitt huvud i soffan för att inte väcka barnen som gått och lagt sig med mitt asgarv.
jag vet inte riktigt hur men vi började iallafall prata om en av hennes unga ''kärlekar'' som hette fredrik som var lång och ranlig, spelade fotboll i brunflo och var trevlig..
hur som helst så berättade hon om när dom var på fest någonstans och dom skulle gå och ''ha lite trevligt'' uppe på ett tak vilket misslyckades rätt rejält och dom halkade och ramlade ner från taket.. vid denna tidpunkt i berättelsen skrattade jag så mycket så tårarna sprutade och jag fick ingen luft! hahaha.
sen var det en katt, den hette chiquita som bananerna och sen trodde min faster att det var en hane helt plötsligt och då fick den heta chiquito? hahahaha, herregud.. jag dör av skratt. alltså sånna här saker gör verkligen mina dagar, och jesus vad jag längtar tills på lördag när jag får krama om henne.. min goa gudmor!












ikväll har jag iallafall börjat packa, och bra som tusan har det gått!
jag tror faktiskt jag klarar mig med den där lilla, superminiväskan faktiskt.
det enda som egentligen är kvar att göra är att stryka lite kläder innan dom ska packas ner, visst har jag varit duktig?
jag ska verkligen försöka få med mig alla svenska böcker och ge dom till denize så hon har något att läsa, haha.. näe men seriöst då, dom är ju superbra allihop och vi tycker om samma böcker så det är en självklarhet.


jag & linn har börjat kolla på jul med astrid lindgren ikväll, men små avsnitt ur alla hennes sagor som typ har med julen/vintern att göra.. hur mysigt som helst! sen kollade jag på en annan film, eller jag började kolla sen stände jag av eftersom den var så boooooooring... mother and child hette den, inte att rekomendera!


nu ska jag istället ta och kolla lite andra avenyn, det är grejer det.
imorgon väntas lite för tidigt julmys med familjen och sen ska jag träffa hanna, anna & nathan i stan för att sen åka hem och möta sofia och kolla på veckans bonde söker fru! dessutom ska jag laga tacos imorgon, önskemål från barnen.. dock är tacos här i tyskland många miiiil ifrån lika gott som i sverige, men men.


näe, nu ska jag mysa ner mig under täcket och kolla på andra avenyn.
godnatt med er sen.. puss!


 

gammal bild men den representerar mig otroligt bra!
ful i håret, sittande framför en dator med en apelsin i käften, det händer absolut varenda dag,
hahaha.










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback