nej nu jävlar är det nog

varning för mycket svordomar, dömande uttryck, vårdslösa & personliga påhopp och egna slutsatser..
så för er som inte kan ta detta, läs inte!



vad håller jag på med?
jag har alltid haft skinn på nappen, kunnat sagt vad jag tycker o.s.v..
det här är min blogg jag skriver precis vad jag vill och för dem som tycker något är opassande så kan ni fullständigt ge fan i att läsa, okej?

och pappa du behöver absolut inte ringa och säga att du är besviken på mig för att jag skrivit dittan och dattan, FÖR JAG SKITER I DET och du behöver inte läsa min blogg, så det så! du behöver aldrig ringa mig igen! du ringde ju och var så besviken, du och ulrika för att jag skrivit att hon tvingat dig slutat snusa.. men hallå tror du jag är efterbliven eller? eller tror du någon annan är efterbliven och inte fattar att det var så?
du har snusat typ alltid, och varför slutade du inte under ditt förhållande med mamma? eller ditt förhållande med anna? och ulrika hon gnällde ju alltid över att du snusade..
''måste du snusa nu igen?''
'' måste du ta en snus nu morgan?''
klart varenda människa fattar, och kanske ställde hon ett krav på dig? du kanske inte hade något val?
jaja, jag skiter i vilket.. men du sa iallafall åt mig att ta bort det jag skrivit i det inlägget och jag var så dum att jag gjorde det, vilken MES jag är.. jag skiter väll i om ni två blir besviken? jag skiter faktiskt fullständigt i det! ingen av er har brytt er det minsta om hur jag har uppfattat saker, om jag har blivit ledsen, om jag har blivit besviken, om jag har mått dåligt.. så varför i hela helvete skulle jag ta bort en mening om min pappas snusande? nej fyfan, bevare mig väl!

det har varit många turer hit och dit, vi har bråkat och jag flyttade till mamma (inte så konstigt kanske..) och när jag sen ringde dig och berättade att jag inte mådde bra, att jag var ledsen och besviken så säger du '' jaha, och? '' som en jävla omogen trettonåring!! jag är ditt barn, du ska i första hand ta hänsyn till hur jag mår och hur jag ser på saker och ting.. och sen hur du och ditt nya fruntimmer vill ha det, DET KOMMER LÅÅÅÅNGT DÄREFTER!!!!


du firade nyår med min bästa kompis mamma, och det var mysigt och bla bla bla..
sen skulle jag och denize på bio och då möter vi dig & ulrika helt plötsligt?
jaha vem fan är den här människan då liksom? då presenterar du oss inte ens, du liksom.. säger hej, pratar lite, hon står i bakgrunden och sen går ni?
denize frågade mig: - vem fan var det där? och vad skulle jag svara? jag hade ju inte en aning? - nej, inte en aning, jag har aldrig sett människan förut!

sen blev det slutet av januari och jag var på bio med johan och då sitter hon i köket?
öhhh, jaha? hej hej.. VEM FAN ÄR DU OCH VARFÖR SITTER DU I MITT KÖK!?
det var ju tur att johan visste vem min pappas nya tjej var, för jag hade minsan inte en aning..

ALLTING VAR SÅ JÄVLA KONSTIGT..

sen bara gled dagarna på.. det var vanligt att hon sov över, det var ännu mer vanligt att jag sov hemma alldeles ensam flera gånger i veckan för att pappa var hos henne..
sen blev det sommar, och det blev storsjöyran och då ringde pappas nya tjej och sa upp sin lägenhet,
jaha? om tre månader skulle hon flytta in i vårat redan lilla hur med sina två barn? dom har liksom varit tillsammans i ett halvt år? är det inte lite tidigt...?
var det någon som frågade om vi som redan bodde där hade några åsikter eller? nej, det var det såklart inte...

men det kanske kunde bli bra också? kanske det skulle bli bättre ekonomiskt och kanske det skulle bli andra maträtter än korv, korv & korv? kanske pappas nya tjej skulle kunna följa med och shoppa, köpa lite grejer och så?
hahaha, alltså nu är det bara komiskt att man över huvudtaget hade dom funderingarna..
det är så jävla mycket sämre ekonomiskt, man får liksom låna en tjuga till bussen av ulrika..
det är förbannat konstigt hur pengarna räckte när pappa levde ensam med fyra barn, men nu när det är TVÅ inkomster då går det minsann inte..

pappa säger bara: men du förstår ingenting..
men förklara för mig då? förklara vart alla pengar går?
nej, det går ju inte.. frida är ju bara tolv år, hon förstår ju ingenting..
JAG FYLLER TJUGO ÅR NÄSTA GÅNG OCH JAG KAN FAN LYSSNA!!

men det är klart, det ska köpas alkohol jämt också..
jag har hört rykten om att pappas nya tjej minsann har både somnat bland massa sopor på en 40-års fest, och att hon sprang och var kåt på en annan karl när dom var på en annan fest.
och hur var det den gången då hon kräktes på toaletten hemma efter firmafesten? och hon kom ut och kallade mig för åsa? JA DET VAR JÄVLIGT PINSAMT!!!!!! och som om inte det var nog så kallade hon mig för åsa.. åsa? frida & åsa låter det lika eller? NÄE..
och dessutom hade jag en kompis där, ja men gud vad roligt det var, fan vad jag kände att jag var stolt då.. jag ville sjunka genom jorden, helst dö..
pappa är också duktig på att dricka, så det är ju bra att ni har någonting gemensamt! grattis..

vad kan vi mer skriva om då?
jo vi kan skriva om den gången förra sommaren..
jag, min lillebror och min äldsta lillasyster vi var minsann för stora för att åka med på semester och dom ville inte åka två bilar, så vi fick vara hemma! alltså när jag tänker på det nu så bara skakar jag på huvudet.. och min lillasyster hon fick pengar till en yran-biljett istället! jag och min bror då? vad fick vi? inte ett skit fick vi... inte ett skit..
och som om inte det var nog..
dagen innan dom skulle åka skulle dom hämta hennes ungar i ås, och tror ni att pappa stannade hemma med oss sista kvällen innan han skulle åka bort och lämna oss hemma från semestern? nej, ni tror alldeles rätt! han hoppade in i bilen och följde med för att hämta HENNES ungar.. alltså fyfan..

ni förlovade er i januari, efter ett år..
pappa hade råd att åka till stockholm i januari med ulrika för att förlova sig,
men han hade inte råd att åka och fira sin systers 50-års dag i december,  en månad tidigare
och trots att jag & mina syskon köpt flygbiljetter åt honom i födelsedagspresent kunde han inte åka,
helt otroligt...
men ni åkte och förlovade er då, skickade ett MMS med med en bil på ringarna och en flaska champagne..
grattis, verkligen! men vilken jävla tur att ingen av er hade friade på en gång..
sen har vi pratat med pappa, jag & min lillebror att OM dom planerar att gifta sig så ska han fan skriva äktenskapsförord DET MAN TAR MED SIG IN I ÄKTENSKAPET DET TAR MAN MED SIG OM DET SKULLE TA SLUT för det handlar om mitt och mina syskons arv, en generationsgård och gården och allt som ingår ska fortsätta gå i arv!
men vad säger pappa? jo han säger:
ge fan i att bry er om det där, det har ingenting med der att göra
ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER!? det är klart att det har med oss att göra, det handlar om våran framtid! men ändå säger pappa: det behövs inget äktenskapsförord.. näe men okej, skyll dig själv om du en dag står där med brallorna vid fotknölarna, utan gård, utan hustru och utan pengar och saker och undrar öhh, vad fan hände?
jag hoppas såklart att ni INTE ska gifta er, utan att ni kan fortsätta leva såhär, tack!


och sen det som jag har fått höra om idag, det som totalt startade detta utbrott jag har just nu!
det finns endast filmjölk hemma i kylskåpet, inga flingor, ingen sylt (jag blir absolut inte förvånad) men sen finns det grötrullar, men det är olles grötrullar, för olle spelar hockey berättar minsan ulrika för molly.. MEN SE FÖR HELVETE TILL ATT KÖPA FRUKOST TILL BARNEN!? det är väll själva fan..
och sen börjar som bråka, molly vill inte ha någon frukost och sen.. molly får inte följa med på badet! men det är inte det som är själva grejen..
ulrika ringer till pappa och skvallrar (som vanligt) och sen LJUGER hon och hittar på att molly har sagt att hon ska ha matpengar? varför i helvete skulle hon säga det? och varför hittar hon på det? jo det ska jag säga er..

FÖR ATT HON MANIPULERAR MIN PAPPA,
OCH HAN HAR HELT OCH HÅLLET TAPPAT GREPPET OM VÄRLDEN OCH VAD SOM ÄR RÄTT OCH FEL.
DET ENDA SOM BETYDER NÅGONTING ÄR ULRIKA, ULRIKA, ULRIKA. OCH HENNES BARN SÅKLART..
IBLAND HANS EGNA BARN, MEN DOM GÅNGERNA ÄR ENKELT RÄKNADE..

som här om dagen, då jag pratade med min far.. ja det var den kvällen han ringde och gnällde om snus-inlägget!
då säger han till mig: jag har fem barn att ta hand om,
vaddå fem barn? sist jag kollade hade han fyra barn? men såklart...
han räknar inte med mig, men han räknar med hennes två barn... alltså:
mina tre småsyskon + hennes två barn = fem barn!

dessutom..
idag när jag ringde och pratade med honom om händelsen med frukosten så säger han:
vad har du med det här att göra? du bor inte här längre.

din förbannade jävla IDIOT...
det spelar ingen roll vart jag bor, hur gammal jag är, eller vem du valt in i ditt liv..
JAG KOMMER ALLTID VARA DIN DOTTER, DU SKA ALLTID BRY DIG OM MIG..

fast jag känner ändå någonstans att fine, skit i mig, men skit förhelvete inte i mina småsyskon, och sätt för helvete inte dom i andra hand! om du gör det med mig, det kan jag ta, herregud jag klarar min fint utan dig men du ska ställa upp för mina småsyskon, för har du ställt till får du fan ställa upp!
och det är inte på dina villkor, det är inte när du har tid, DET ÄR HELA TIDEN OCH DYGNET RUNT!

vad har hänt med våran pappa egentligen?
han har ju en gång i tiden sagt (jag citerar från en personlig källa):
'' nämligen att han för allt i världen inte kunde förstå de föräldrar som blir så kära att de glömmer bort sina barn, som väljer sin nya före barnen.
"och tänk de som har din och min vecka och håller stenhårt på det" och så skrattade han som att de inte var riktigt kloka ''

det är precis såhär han är nu, han är precis som dessa människor som han förut föraktade..
så vad har hänt? jo han har träffat en kärlek, blivit precis så och that's it!

jag är grymt ledsen att det blivit såhär, och jag kan jobba mig igenom att det varit jobbigt för mig o.s.v men att mina småsyskon är ledsen, och att min pappa & hans sambos beteende sårar dem då bryter jag nästan ihop..

och det här inlägget kommer inte raderas,
och för er som tycker det är kränkande eller bla bla JAG SKITER I DET och ni kan göra något annat än att läsa min blogg, detta är mina känslor, det här är min blogg och jag skriver VAD FAN JAG VILL!






In our family portrait we look pretty happy


 


you are my life!

<33

2010-08-19 | 22:35:07

Fy tusan va hämskt frida



kram

2010-08-19 | 22:54:36

HOPPLA HOPPLA...ja de är din blogg gumman o du får skriva exakt som du vill o känner,därför man har en blogg...

Det kanske vart så att bägaren rann över..

puss DIRR...:)

shoppla shoppla..:))))

2010-08-20 | 09:52:15

HOPPSAN kerstin...ja va ska man säga..?

Vi finns här för dig Frida,always !



Kramar från Grytan

2010-08-20 | 10:02:40

Åh Frida.

kommer du ihåg när vi alltid hade fester hos dig och din Pappa kom hem och var alltid så glad och pratade med alla? Det var tider det..

Sen träffade han henne och då fick du inte ens ha tjejmiddag längre..



Hoppas du har det bra i Tyskland annars,

saknar dig!

2010-08-20 | 10:17:37

nu har du äntligen fått det där från hjärtat, bra gjort! nu måste han ju fatta vad det handlar om..



love u

2010-08-20 | 10:18:57

Har din pappa läst detta? För om han har gjort det måste han förstå!

Jag tycker det var bra att du skrev det, bloggar är till för sånt.



Haha, kommer du ihåg när du berättade att hon gnällde över att du rengjorde skorna i köket när hon bott där en vecka?



Puss

2010-08-20 | 10:48:36

man behöver inte älska sina föräldrar frida,

din far kommer ångra sig en dag, hoppas vi.



om sex veckor kommer du hem dessutom :D

2010-08-20 | 11:12:02

Det är jäävligt tur att du har dina mammor o syskon. Om han kan glömma dig så enkelt efter att du har bott borta i några månader hur blir de då om ett år?



ähh skit i han o hitta en annan pappa, har hört att de ska finnas bra på blocket ;)

2010-08-20 | 13:54:06

Jag måste säga att jag rspekterar dina åsikter Frida men det verkar som du mår dåligt och är bitter vilket jag hoppas du kan få hjälp med. Tänk dock på både dina syskon och Ulrikas barn. Hur skulle det kännas för dig om någon skrev elaka saker om din mamma eller pappa på sin blogg ? Ulrikas barn måste ha rätt att älska sin mamma och dom blir såklart jätteledsna över att någon "hatar" deras mamma. Sköt om dig, jag tror du behöver någon att prata med. Kram

2010-08-21 | 09:43:26

Kommentar till inlägget ovan.



Sanningen gör ont,speciellt när de rör "de sina".

Vad har Ulrikas barn med detta att göra ?

Dom mistar väl aldrig rätten att älska sin Mamma ?

Ett bevingat uttryck som är mkt tänkvärt..."som man så får man skörda".

2010-08-21 | 13:22:09

ja nu asså har ja läst detta igen,föregående kommentarer vill ja säga att JAG tycker inte att de känns som att Frida hoppar på Ulrikas barn.....utan mer att Frida är besviken på att bli bortglömt o även HENNES sykon..

2010-08-21 | 20:16:53

2010-08-21 | 21:43:53

Sundsten/Olofsson är väl rätt benämning,för att inte vrida till det hela alltför snett.

Barnen heter Fridell,alltså inte Morgan.

Och för att klargöra ännu tydligare så är det ju barnen till Morgan som har blitt sviken/besviken på sina sk föräldrar.

2010-08-22 | 13:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback