is it time to let it fly?

jag skulle då ha lite sovmorgon, samt en lugn förmiddag idag men det blidde inte så!
benjamin kom in med sin söta lilla morgonfrippa och sin teddy i handen och frågade om vi inte kunde åka till landungsbrücken och gå till planten & blumen (en stor, jättefin park med en stor lekplats, minigolf och grejer) och jag kunde inte säga nej och christel sa att jag istället får både imorgon + fredag fritt så det var helt okej.
vi tog först bussen ner till hamnen för att åka båt istället för u-bahn eller buss, var lite rädd att jag skulle bli åksjuk som vanligt men det gick relativt bra och det var mysigt i det soliga vädret!

vid hamnen i landungsbrücken hade dom utförsäljning av dom supersnygga väskorna som har ungefär samma form som ''adidas-väskorna'' om ni förstår vad jag menar, men det är han designern.. vafan nu kommer jag inte ihåg vad han heter!? aja, skriver det om jag kommer på det.. men han har iaf gjort dom i snygg ''hamburg-design'' och jag tänkte: jag måste köpa en, och sekunden efter: men vilken färg!? så jag stod där och velade mellan en svart, marinblå eller en rosa jättelänge och det blev tillslut.... den.... rosa! skitsnygg är den iallafall och allt får plats i den!





jag ska nog köpa en svart också, tänkte på till hösten.. den rosafärgen kommer inte matcha med mina gröna lundhagsjacka, inte i mina ögon iallafall.. lika bra att passa på när det är så billigt!

på bilden kan ni även se min nya kalender, den som är utan kaffe! hahaha
att det vart hellokitty var INTE planerat kan jag säga, det var den enda som föll mig i smaken, men den är cool och väldigt fridig av sig, gud jag undrar när jag ska växa ur min hellokitty-nojja..

det har iallafall varit en fin förmiddag,
sen tänkte vi åka båten hem också men då kom spöregnet så det fick bli bussen..
men det! det var riktigt mysigt att åka lite längre, det spöregnar och jag kunde läsa min bok,
ja det är ibland då små saker man uppskattar mycket!





eftermiddagen blev lite värre, lite bråkigare, lite stökigare, lite grinigare, lite tjafsigare..
christel & jag trodde vi skulle gå i taket och det är så skönt nu att kunna krypa ihop i soffa och få lite lugn och ro runt sig, lyssnar på magnus weideskog bara för att få största möjliga avkoppling!
 det var en sak som slog mig idag, att när det var som jobbigast och jag fick gå runt hörnet och räkna till tio samt trycka sönder en vattenflaska för att inte flippa ut totalt, och få en aggresions-blackout så längtade jag endå inte hem, hem till östersund alltså?
och när vi träffade benjamins kompis mamma på badhuset frågade hon om jag var familj eller au-apir, jag är au-pair men det är ju familj? det här är ju min familj här liksom..? svårt att förklara och jag vet inte hur jag ska säga för att inte min riktiga familj ska missförstå.. men liksom..

jag vaknar upp här på morgonen, det är dessa människor jag äter frukost och middag med. det är dem jag gör familjegrejer med, åker till stan, kollar på film, bakar och viker tvätt med.. det blir liksom en vardag.
självklart är det inte samma sak, herregud jag vet var jag har min riktiga familj men endå.. jag kan inte stå och flamsa med anna vid diskbänken hemma i grytan varje dag och prata om pinsamma ögonblick, snygga killar och störda brudar varje dag längre och då blir det väll automatiskt så att man gör det med någon annan? det jag egentligen skulle säga var att jag aldrig någonsin kommer glömma bort den här tiden, den här familjen eller de minnen som skapas nu, ibland känns det som jag levt varenda dag av mitt liv i hamburg, som att jag föddes för att bo här.. men min förkärlek till stockholm kommer aldrig försvinna, och jag kommer nog hamna där tillslut iallafall, speciellt nu när ida & denize bor där, carina som bott där alla år jag saknat henne och såklart mina andra soulmates som är uppvuxna där.





but still, älskar jag min alldeles egna kärnfamilj och det kommer jag alltid göra


sen ska jag ta och klistra in en liten rolig grej jag fick i ett mail på fejjan ikväll,
ni kommer säkert inte fatta men eftersom jag vill läsa min blogg och minnas om några år så får ni försöka, hahaha.


'' Men här kommer de knäppaste på hela kvällen. Vi var på efterfest.
(ida full som en jaaa... de finns ingen liknelse;)
Men då sitter bara hon och jag i deras kök. Sen sitter Ida och tittar på micron..
Sen säger hon - ''Kan du stänga microvågsugnen '' sen börjar hon helt tokskratta.. Alltså de är verkligen inte ofta man hör ida skratta så mycket jag tror jag aldrig har hört na skratta så iaf haha. Men sen fortsätter hon -'' stäng microvågsugnen Frida'' och asgarvar sen. Jag sitter där som ett frågetecken o ba vaaa? jag fattar inte. Sen säger hon -'' de där är ett så typiskt Ida skämt till Frida'' o hon skrattar och skrattar. Sen fortsätter hon o säger -''stäng microvågsugnen Frida'' hur mycke som helst. Sen säger hon -''önskar att Frida varit här för hon hade fattar vad jag menat o sen hade hon skrattat lika mycket'' Jag ba -'' jaa visst skulle hon skratta men inte tror jag hon skulle fattat vad du mena.
Sen klädde hon ut sig till muslim o sa PANGPANGPANG hela tiden..
''


men det är väll självklart? att frida fridell skulle skratta som fan åt en öppen microlucka?
vad tror ni liksom.. dessutom om hon druckit lite vin, skulle det vara ännu roligare..
hahahaha alltså mina vänner är bra störda, om jag inte kände dom så himla väl skulle jag absolut undra vad dom hade för fel, era underbara jävlar.




bilden är inte speciellt okej eftersom jag ser ut som en kines med kajal,
varför provade jag ens att använda det? men jag hade ingen annan bild på mig & ida tillgänglig just nu.


men nu, måste jag skriva om någonting sorgligt..

min dator, min kära dator som jag och pappa var iväg och köpte för några år sedan uppe på körfältet av en snubbe som sålde den för 4 000:- när den var värd 13 000:- för att han inte hade användning av en sådan ''avancerad'' dator, har börjat sett livets sista dagar.. cd-rom inmatningen är helt ur funktion, och nu tar det ungefär en halvtimme innan den startar då man trycker på den.. ibland bara somnar den mitt i när man håller på med någonting, och ibland vill den inte starta alls?
jag förstår att den börjar känna sig trött, och att den vill dö.. stackarn har ju varit med på alla fester jag haft hos pappa, den har varit med på någon fest ner till stenbrottet, den var med på våran studentskiva och efter det fick den bo hos patrik några dagar, och sen åkte den med på vårat studentflak, den har åkt flyg & tåg i en fullproppad resväska massvis med gånger och den har fått ett stort ikea-glas med vatten över sig och den har ramlat ner från sängen ett par gånger, och den har blivit trampad på massvis med gånger så den har varit med om mycket nu..
dock är det inte rätt tid att börja blekna nu datorn, jag har inte råd att köpa en ny? vafan det är ju dyrt att köpa en dator och det där med avbetalning ger jag mig inte in på.. dock finns det en dator här hemma som jag har full tillgång till som tur är men jag är rädd att alla bilder och grejer på min försvinner, kanske borde investera i en extern hårddisk till att börja med? ah.. jag ska iallafall se mig om efter en ny dator, det finns ju mediamarkt i altona här och dom kanske har någon som är relativt billig och som håller mer än två månader..




gamle vän, håll ut tills jag har ekonomin för att ersätta dig..




och här är vad det antagligen blir när det är dags,
har faktiskt funderat på en sån här lääänge med cash är inte min starka sida..
sen skulle jag ha stora problem att välja mellan svart, vit och rosa..


nu blev det såhär igen? jag tänker alltid att jag inte ska blogga så jävla långa inlägg,
dels för att ingen orkar läsa och sen för att det tar sån lång tid..
jag hade ju tänkt målat naglarna och sett en film innan jag går och lägger mig ikväll?





fast jag måste fixa internetbanken innan jag går och gör annat,
så jag vet hur det fungerar i det här landet, UTAN DOSA och grejer..

men nu måste jag sluta skriva, annars är klockan typ två helt plötsligt,
hej så länge!


lillebror 


faaaaaaan vilken snygg väska :)

snälla, kan inte du köpa en sån till mig tills du kommer hem så får du pegar då?

om det e njasprise ;)

du fattar vad jag menar :)

vi kan ju höras på telefonen :)

älskar rosa,

fast dig mer så klart!<3

2010-08-10 | 22:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback