budorden

idag har jag funderat på motsatserna till budorden, och detta kom jag fram till:

  • du ska inte älska andra människor än mig
  • ?
  • du ska missbruka mitt namn, alltså prata om mig med allt & alla
  • tänk på att supa till vid varje högtid
  • visa förakt mot dina avkommor
  • slåss gärna, och för saker som är oviktiga också
  • begå äktenskapsbrott! gärna flera stycken innan du dör
  • stjäl mycket, och ofta. stjäl gärna människor från andra människor också
  • var falsk, så falsk du bara kan, spela ett falskt spel och dö gärna falsk
  • du ska gärna ta din medmänniskas hus, hans/hennes partner ska du också ta, och gärna hans/hennes tillhörigheter också, allt du kan komma åt











  • Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback