gråa söndagar

många dagar sen jag bloggade nu, inte okej!
jag är dessutom jätteförkyld, jobbigt..


i torsdags var jag och kollade på mamma & annas fotbollsmatch med morfar, anja och lasse.
självklart vann dom, och med 5-0 dessutom! denize kom dit och kollade en sväng också.
det var underbart väder ute, svängde in på statiol och köpte en latté innan matchen började, sen läste jag klart läxan ur sofies värld också. det känns inte direkt motigt att läsa den boken, fast ibland måste man läsa saker två gånger för att förstå något..
efter matchen åkte jag & mamma och bastade, hur skönt som helst! när vi bastat klart åkte vi ut till frösön och köpte en vinterbur och lite grejer till pelle, sen åkte vi hem till grytan igen, sen var den torsdagen över.





i fredags åkte jag moppe till skolan i totalt spöregn,
sen hade vi svenska & filosofi, sen var skolveckan slut!
åkte hem efter skolan, duschade & bytte om, sen åkte jag, mamma, anna, anja & lasse in till stan för att äta på oléarys som hade någon premiärgrejj, supergod mat iaf!
när vi ätit klart gick jag till kicka och gjorde manikyr, kanske huuuur skönt som helst!
målade dock om det igårkväll, men men..
sen mötte jag upp denize, vi gick och mötte ida, sen gick vi hem till denize och kollade på greys anatomy och snackade skit typ.
vi somnade rätt tidigt, och till skillnad från dom som vart ute på krogen, hade vi inte gjort av med en enda krona!

igår åkte jag hem med bussen från denize, målade om pelles bur och pratade massvis med mamma.
sen duschade jag och bytte om, sen övningskörde jag in till stan igen.
jag, denize & ida hade knytis och åt supergod middag! sen hade vi fotvård, manikyr, ansiktsmaks och hårinpackning och grejer, världens tjejkväll helt enkelt, och supermysigt!
sen kollade vi på into the blue, och hur snygg är han inte paul walker då? herregud...
sen la vi oss och kollade på greys igen, sen somnade vi som tre små lamm!



åkte hem vid tolv idag, nu ska jag packa ihop lite och åka till pappa över natten...
men imorgon åker jag till mamma igen :D
sovmorgon till tolv imorgon, gud vad skönt!
imorgon ska jag till frisören också, har grym ångest över vad jag ska göra, funderar på om jag ska färga det mörkt igen, eller om jag ska göra det ännu blondare.. det visar sig nog!

nu ska jag dricka te och gå ut och sätta mig hos pelle en stund, sen ska jag åka.
men först lite bilder från veckan som gått!


 här är jag, ballen ritade av mig på filosofin, superfin blev jag!


 patten är förtvivlad på dramakursen, made by me!

 en latte i finvädret!


 lillasyster & storasyster


 smygfotografering på lillebror




innan ni går och lägger er ikväll måste ni lyssna på martin stenmarcks nya låt, 1000 nålar, supernajs!

Håll mig hårt
En sista gång
Säg mitt namn
Älskling ljug, gör vad du kan
Se på mig, som du gjorde då
När jag var allt som du litade på
Det var då

Det känns som 1000 nålar
Jag går på krossat glas
Vi fann alla sätt att älska
Men ingen väg tillbaks


 
älsklingspelle!

puss & kram

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback