memories are still forever..

skulle föra över lite låtar till mobilen, och hitta en gammal favorit på mediaplayer, och det bara kom en rad med gamla minnen till mig..
funderade på hur fort det går egentligen, hur dagarna bara försvinner och kommer aldrig mer tillbaka liksom.
inskolning på dagis, första skoldagen, första dagen i högstadiet, sista dagen i gymnasiet, första fyllan, första kärleken, första olyckliga kärleken, första dagen i gymnasiet.. egentligen borde man skriva ner allting man minns eftersom, som typ en dagbok! men fortfarande tror jag på ordspråket '' de bästa minnena har man i huvudet ''..
tänk när man blir äldre och pratar om de saker vi gör nu, ungefär på samma sätt som vi nu pratar om det vi gjort för flera år sen? jag tror livet passerar alldeles för fort.. snart flyttar man hemifrån, skaffar familj och grejer.. och då har man redan levt halva livet? det kanske är som en person sa till mig förra veckan:
- man lever för att dö..
det tror jag dock inte, man lever inte för att dö! jag tror man lever för andra människor, dem som älskar en, och som man själv älskar.. som min mamma :)

imorse kollade vi på tomten är far till alla barnen, och den är lika underbar varje gång, jag skrattar alltid så himla mycket!
nu ska vi väll snart äta middag, lax & pressad potatis! usch säger jag, äter nog det vi åt igår istället.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback