resumé

jag är ledsen att uppdateringen varit så kass senaste veckan, men jag har haft fullt upp.
hela veckan har jag jobbat, sjukhuset först och sen SRB.
det kommer nya patienter hela tiden, och det ska vara fem stycken patienter på sommaren, nu har vi tretton stycken med kirurgen knappt har någon, sjukt konstigt system. det är två stycken som dött hittills också, det tycker jag inte om!
sen är det så grymt mycket dryga människor där, kollegor som man verkligen undrar varför dom jobbar där , suck.
vart blodgivare i veckan också, äntligen. jag tycker inte om att få nålar i mig, men jag tror inte jag kommer ha några problem med att sticka andra i framtiden, hoppas jag. men jag får den där illamående, jag-vill-svimma-känslan, uscha.
sen föds det otroligt mycket ungar hela tiden, man tror typ inte det är sant. trodde det föddes 2-3 ungar i veckan, men det är 27 ungar i veckan typ, fan vad östersund knullar säger jag bara.


har läst ut min andra bok sen vi fick sommarlov också, box 21.

helt underbar bok, läs den!

köpte en ny bok i veckan, sommardöden hette den, hoppas den är bra.

tyckte sandra var lite rolig som sa:

'' men åh, 79:- på en bok. tänk vad du hade kunnat gjort för dom pengarna istället! ''
sen gick hon och tatuerade sig för 1800:- dagen efter... haha.

sen har det varit storsjöcupen också, fint väder i början åtminstonde!
kollade på en av mollys matcher med lotta, ida & simone, supermysigt!
sen kollade jag och sandra på en av moas matcher, sen kom lisa dit en sväng :)
men sen vart man väll inte direkt förvånad över att man inte var ensam åskådare heller,
vilket jag och moa hade asroligt åt halva natten sen, haha.

har dessutom bytt nummer och köpt ny telefon, dessvärre krånglar telefonhelvetet redan, fyfan.
det blir en ny när jag får in lite cash, de här går inte!

fram tills i onsdags var det kaos i mitt huvud, huvudvärk som tusan, mådde illa hela tiden och hade nästan rubbad balans, men nu vet jag iaf varför....
första juli var förövrigt bara kaos! tänkte på en sak hela tiden, hela tiden, hela tiden.
glömde bort inprincip allting annat. lyckades t.e.x glömma bort att det var mamma-vecka så jag åkte nästan till pappa efter jobbet, hahah.
just det, förra helgen körde jag punka på vakhjulet på moppen, så då fick pappa åka och köpa ett nytt, bra gjort frida.
sen i veckan gick fläktremmen sönder, fan vad braaa det går, hahaha, pappa är ganska less.
och inte nog med det, det är något fel nu igen.. så nu åker jag med ulrika till jobbet, och åker buss hem, jag hatar buss!

åkte jetski hos mamma i veckan också, eller om det var vattenskotern, vet inte ens vad som är skillnaden på dom. 
men det var grymt roligt och jag garvade som fan, det gjorde alla mina åskådare på bryggan också, och även om jag inte var så värst duktig har jag iaf försökt nu! mindre roligt var det när en viss herre helt plötsligt dök upp ute på gården, scary. 

funderar på om jag ska ta tag i körkortet snart, så jag har skiten.
känns egentligen som det är helt jävla onödigt, men jag måste väll någon gång.

nyaste wallanderfilmen är ett måste, se den, it's underbar.
trots att sällström & rapace inte är med, är den grymt bra.
jag var kritisk, men mamma köpte filmen och jag kollade, och var nöjd!
har även sett vi hade iallafall tur med vädret igen, den var inte lika bra, men den var rätt rolig.

i fredags var jag ledig från sjukhuset, eftersom den efterlängtade släktträffen skulle ta fart.
och det har varit den mest galna, sångfyllda, ölfyllda, skrattretande, mysiga, känslomässiga helgen på otroligt länge, och jag måste börja vila upp mig inför yran, som kommer bli fyrtio gånger så jobbig..
fredagen började med att jag tog moppen upp till kalajset på motorstadion, det var inget riktigt drag men några hade sprättit en öl, och många hade fullt upp med att sätta upp partytälten. det försökte jag med, det gick åt pipsvängen så jag gick och duschade istället. när jag var klar hade det kommit typ femtio människor till, så det var bara till att hälsa på varenda en.
sen var det dags för gokart! det var jag inte heller så duktig på, och sussi var nästan lika dålig som jag ;)



efter det var det dags för mat, sen började festligheterna. 
cider, öl & vin i mängder, och alla hällde i sig och hade roligt, inklusive jag.
när militärtältet som ungdomarna skulle sova i lite senare på natten skulle sättas upp, var det inte många som var nykter..
nu ska ni tänka er en onykter frida, osmidigare än vanligt.
jag står på ena sidan staketet och daniel står på andra sidan och ska kasta en sjukt tung säck med ett tält i till mig.
jag tror att det är en tom säck och tar emot den när han kastar, det blir framtungt och jag ramlar framlänges över staketet igen och landar på säcken med näsan först, asgarvandes.
efter mycket om och men fick vi den över staketet och skulle börja gå mot tältuppställningsplatsen, då kommer däcktraven ute på gokartbanan bakom mig, och jag ser den inte, inte alls. 
utan jag sätter mig i ett däck och ramlar sedan baklänges, och bara hör hur daniel håller på att dö av skratt, tur att man kan roa andra måste jag säga.
prinsessan frida hade tagit med sig en säng på hjul, eftersom hon absolut inte skulle sova i en sovsäck på ett liggunderlag! ( dock somnade jag inte där, men det är en annan historia...)
halva sängen gick sönder efter några avancerade händelser mitt i natten iallafall, men rolig var det.
vi hade allsång hela natten och jocke sjöng en sång i mitt öra hela natten som fortfarande sitter kvar, tänker dock inte skriva ner den här, då kommer ni tro att vi är mer sjuk i huvudet än vad vi egentligen är, skratt..
när klockan var lördagsmorgon säger anton:
'' frida, ska du ha en cider? ''
'' men vafan det är ju morgon, solen går ju upp! ''
'' frida, dehär är förfesten...''
ungefär så var det, och jag förstod inte hur jag kunde vara vaken, men jag & ulliz hade våra trix för att inte somna, man kan göra allt med solglasögon!

I know there's something in the wake of your smile
I get a notion from the look in your eyes, yeah
You built a love
But that love falls apart
Your little piece of heaven...turns to dark.


den texten sitter som sten i mitt huvud,
och just dom minnesbilderna kommer jag nog aldrig glömma. 
inte bra...

efter att mina vita leggings var totalt smutsiga, henke hade eldat upp mina nya, fina (för stunden smutsiga) strumpor, och vi hade sjungt sista versen på have you ever seen the rain somnade vi. eller ja.. somnade.
danne & sussi gick och la sig i bilen. olle, tomas, henke & ulliz somnade, och jag låg vaken mellan anton och jocke, som en centimeter från varsitt öra snarkade som om dom vunnit snark-vm båda två, så jag sov inte många minuter innan jag klev upp, fortfarande lite lullig och duschade. och vips var det lördag...


(tältrivning på lördagen innan bussturen, snygg posé frida, supersnygg... haha)


jag var totalt död, totalt slutkörd.
anton: hur är det det dig idag frida?
frida: det känns som jag hade supit sen jag föddes

vi hade hyrt en buss, så hela släkten åkte runt på lite sight-seeing, och sen parkerade vi vid frösöstrand för att äta lunch och några badade.
frida fridell, hon somnade...
sen kom angelica dit, som hade kört från sundsvall efter att äntligen fått ledigt för sin störda chef, usch för honom.
sen gick busslasten tillbaka till motorstadion.
det var en jobbig dag innan kvällen kom, jag vet inte rikigt varför allting brast men jag och moa gick och sov några timmar.
sen var jag seg, men tog mig igen när lizette & adam kom. då skrattade jag så jag grinade, och dom med.
adam: '' man tror inte att peter haber är mördaren i män som hatar kvinnor när han är pappan í sune ''
lizzan: '' meeeeeeen adaaaaaaam, nu avslöjade du ju allt man vill veta med den filmen ''
adam: '' ooops... ''

sen åkte dom hem, och då blev det musiktävling!
en flaska champagne i potten, och vem vann om inte jaaaaag? hahaha
stenhård kamp mellan mig & miche där ett tag, but i'm the winner!
kvällen flöt på i bra fart, det var röjj i lillemor & tonys förält jäklar i min själ.
jag tyckte det var roligt att paul var med och festade, har aldrig gjort det med honom förut.
lite pinsamt dock att jag fick fråga sussi vem han var, när jag tydligen hade känt honom i fem år.
hahaha

vi grillade korv mitt i natten och jag, maria, sussi & danne hade deep-talk, mitt i korvhysterin.
och återigen, i nattens sena timmar, eller ska vi säga morgonens tidiga timmar var det dags att bygga upp tältet igen.
och om möjligt var det ännu roligare denna gång.
jag och paul som så stort skulle skeda skulle rulla ner sängen till tältet, onyktra...
jag tappar kudden och täcket framför sängen, som fastnar i hjulen, och vips vickar sängen framåt, jag följer med och ramlar på sängen och paul ovanpå mig. så där låg vi på hög, sängen, jag & paul. och marita & maria står och asgarvar på verandan, kissar nästan på sig.
och jag säger som vanligt, kul att man kan roa andra!

jag och sussi blev först fiffi & sussi, sedan blev vi tutti & frutti.
och paul gick runt med sin hotmailadress [email protected] hahahaha.

vi fortsatte traditionen med att elda upp ett par till nya strumpor som var mina,
'' vad ska vi göra när fridas strumpa brinner, jo vi ska dricka biraaaa ''
sen ville inte danne vara sämre, så han slängde sina strumpor OVANPÅ kaminen, dom började typ smälta och hela tältet blev rökfyllt och började stinka satan alltså, men lika glad för det var vi och drack lite mer öl.
fick veta igår att när jag skulle gå ut och kissa hörde man paul:
'' undra vad frida har för nummer ''
det hade dom tydligen haft skitkul åt alla andra, hahaha
efter att på morgonkvisten gett mitt bort mitt nya nummer, somnar vi. och jag somnar inte sked med paul, jag somnar bredvid jocke efter att ha bönat och bett i en timme utan framsteg om att han inte ska göra lumpen, eftersom jag är så säker på att han kommer bli skjuten och dö.
hahaha vad tror jag lumpen är egentligen?

söndagen segade sig förbi, hände väll inget speciellt.
åkte hem till mamma igen och sov, räknade lite myggbett.
bara på högra nedre benet har jag 28 st, kliar som tusan, uscha. hatar mygg!

sista jobbveckan nu, förbannat skönt.
två veckor kvar på SRB om några veckor, men det tar jag då, måste förövrigt skärpa mig där.
nu är det nedräkning mot yran, längtar tills manda, emma, jens & johan intar östersund och festar med mig!
måste städa mitt rum, ser så konstigt ut överallt, inte samma mysighet som förut, men det är kanske inte så konstigt..

http://www.youtube.com/watch?v=0rTfOK50WUo
http://www.youtube.com/watch?v=MQupkRJio_Y&feature=related
yäää, vi satsar på lite feeeekemusik fast man fortfarande är bakis typ...

nej nu ska jag ta tag i mitt rum, sen blir det en tidig kväll skulle jag tro,
måste fan ta och fixa en ny msn också.

puss & godnatt!




jag vill tacka alla medverkande för en awesome helg, och dom djupaste hemligheterna tar jag med mig ner i graven, hahaha

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut
Och visst finns det dagar som det kan göra ont för mig att ramla häromkring

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut

jag säger att jag minns och att det känns som igår
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen

Jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen

Du är kvar med samma folk, kvar med samma stil
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när dom drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen

Jag gav upp för länge sen


Oj oj oj jag tror jag har ljugit lite i min blogg om det där du sa att du hade supit sen du föddes. trodde du sa det i fyllan, inte dagen efter.

Men men det är ju ingen som märker det ;)



hej då fruttififfi!

2009-07-07 | 17:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback