r.i.p

nu kommer jag låta otroligt mesig, men det står jag för!
igår var sorgens dag, min älskade vincent rasmus johan larry yngve gary lämnade mig kvar ensam vid jordelivet, för att själv hoppa med sina långa, fagra ben till himlen.
fick ett sms av en kompis på kvällen..
- vart är vincent?
- han är ute i naturen, ute i det fria.
- alltså jag vill inte säga det här.. Mamma sa att det låg en brun kanin nedanför dig som var ihjälkörd..
jag springer in till vardagsrummet och skriker efter pappa, tårarna sprutade så som dom senast gjorde i vintras någon gång, jag kastade telefonen på pappa, han läste och sa:
- kom gumman, så går vi och kollar efter.
vi går mot vägen, jag gråter som en galning.
vi går förbi de höga häckarna som blommar för fullt, och pappa säger:
- ja där har vi honom..
och där låg han, och tittade på mig en sista gång med sina stora bruna ögon, och jag var helt förkrossad.
det skrämmer mig att jag gråter så mycket när en hare jag haft i inte ens två månader dör, tänk när det är någon mer... närastående...?
hela kvällen och halva natten låg jag vaken och ångrade att jag släppte ut honom igår,
ångrade att jag lät honom hoppa i det fria, men gud behövde honom också,
han behövde min älskade vincent att mysa med på kvällarna, och mata honom med morötter på morgnarna.
nu tar du hand om honom gud, men den dagen jag dör, då tar jag igen honom ska du veta.



sov gott min älskade bebis, vi ses i himlen



förövrigt var det min sista arbetsdag med therese idag, så vi hade kramkalas innan jag åkte hem,
det var typ sorgligt, vi har haft så otroligt roligt! jag ska hälsa på henne någon dag, så kan vi kolla på snygga läkare igen.
har varit på arnjot med lotta, ida, sandra & miccis idag och kollat på hanna, det var supermysigt och mycket bättre än jag tänkt mig.

när jag öppnade tidningen imorse såg jag först min kusin som frågat på någon fråga, men på samma sida var det något som fick det att pirra i mitt hjärta, det visade verkligen att galen kärlek finns, att äkta kärlek finns, och vad man kan göra om man är kär, man kan köra 80 mil på en moped, that's the way i like it!




nu måste jag snart sova, sista arbetsdagen imorgon, underbart! sen ska jag ha sommarlov.
imorgon åker jag till falun så helgens uppdatering blir nog inte så aktiv, sorry..
men melissa horn, håkan, thåström, lady gaga, lasse & kent följer med i hörlurarna, det får mig att må bäst.
nästa fredag ska jag nog till ida, det beror lite på omständigheterna, tyvärr.
men jag hoppas på det bästa, det kommer bli supermys.


tänkte också att jag dagen till ära skulle hälsa till tomas, ta det lugnt i helgen... ;)

nu får ni alla sova så gott, jag ska tända ett ljus för min vincent och lyssna på den underbara låten kvar i nåt jag lämnat, bättre än så somnar man inte, jag lovar.

du håller mig kvar i nått jag lämnat, för länge sen, för länge sen..





Ta det lugnt... naaaeee ;)



kramar stackars håriga plutt (haren alltså) det var kort frihet :/

2009-07-09 | 22:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback