ungefär som om vädret skulle vara något positivt?

kanske ska återberätta lite om lördagen nu när jag är på lite bättre humör än igår..

vid halv tre tog vi tunnelbanan från vällinby mot globen, vi skulle åka 24 stationer så lite seeegt var det..
men vi hade lite manikyr där ett tag och sen var mamma så pass rolig så det gick ganska fort.
när vi kom fram till globen gick vi in på kicks och kollade på parfymer och lite smink, jag är fortfarande måttligt sugen på dieselparfymen, snälla tomten?
efter besöket på kicks skulle vi gå till restaurangen där middagen skulle vara, men det var sånt snöoväder så vi satt oss i en taxi och åkte typ två kilometer, hahaha.
när vi kom till restaurangen droppade det in folk lite eftersom, och sen satt vi oss för att äta, supergod mat och jättemysigt sällskap!
tiden flöt på och några höll tal, andra dansade & sjön, underhållningen var på topp alltså! jag tänkte hålla tal, men jag vågade inte.. sen vart jag typ tvungen, och tydligen gick det jättebra för farmor grät för att det var så fint, haha.. sen hade carina på sig kläderna som jag & mamma köpt till henne, och hon var så himla fin, det var verkligen klockrent!

efter att festen var slut och jag, maria & marina hängt i baren lite för mycket kanske så skulle vi åka taxi upp till lägenheten.. när jag klev in i taxin då står min bartender och säger hejdå till alla, och sen kramar han maria & marina.. och jag ville inte vara sämre så jag tog en ros ur blombuketten och sen gav jag den till honom, sen fick jag en kram & en puss på kinden och kvällen var räddad! men sen var det typ bitchfight i taxin.. haha!
efter många timmar med dans, pepparkakor, korv och alkohol så åkte vi taxi hem till vällingby! för 600 spänn.. dessutom mådde halva bilen illa och han spelade bad romance hela vägen typ, men det gick faktiskt bra för min del! somnade på en sekund när vi kom hem, sen sov jag hela natten faktiskt!

igår morse så vaknade jag av mig själv, kollade på telefonen och en sekund senare fick jag ett sms, ett jävligt otippat sms.. jag sprang upp till moa som sov på övervåningen, och hon vart ännu mer uppihejsan, hahaha lite roligt kanske!

eftersom jag hade glömt min plånbok i lägenheten fick jag åka tillbaka dit innan jag träffade tjejerna för att fika och säga hejdå. det tog bara en timme extra typ, tjoho..

23.50 gick tåget hem och det kändes som jag hade en seg natt framför mig..
familjen somnade en efter en, men vaken var jag..

försökte desperat sova i flera timmar, men det gick inte.
alla låtar jag hörde påminde mig om dig, det är jobbigt nu..
jag somnade till några minuter rätt va det var, men vaknade lika fort igen.
det blev vitare utanför fönstret ju längre på vägen hemåt jag kom..
kilometerna blev till mil och det började bli morgon, tillslut tror jag att jag somnade..
jag har klarat mig ganska bra faktiskt, jag är förvånad över mig själv..
men just nu försvårar du allting, kan det inte bara.. försvinna?
och det var med tårfyllda ögon jag klev av tåget hemma på stationen,
fyfan att det ska vara så jobbigt att bara strunta i allt..

halv åtta imorse kom vi hem till grytan, kallt så inihelvete var det, och snö som bara den.. frös lite för mycket om fötterna i mina kalla converse-skor tror jag.
gick iallafall och la mig på en gång, med kläderna på och en extra filt, det är typ istiden nu..
vid tio ringde mamma och väckte mig, kände mig inte särskilt utvilad!
mamma körde mig till skolan eftersom jag hade psykologiredovisning klockan tolv, men när jag väl kom till skolan var det denize som hade redovisning tolv, och jag hade redovisning tjugo i två.. lite halv-less blir man kanske!
så nu sitter jag här och har absolut ingenting att göra..

imorgon ska jag nog flytta in i lägenheten på frösön med tjejerna,
idag ska jag åka till pappa en sväng, på onsdag är det pluggdag & tjejkväll.
på torsdag ska jag jobba och på fredag får vi äntligen jullov! sen blir det middag hos ballen eftersom hon fyllt arton, nu är hon också vuxen! haha.. efter det blir det nog krogen, fast jag har inte en enda spänn..

tror att jag ska börja simma igen,
när jag tänker efter så saknar jag den där egna stunden när man bara flyter genom vattnet och rensar huvudet,
dessutom tror jag det skulle vara utmärkt för min rygg, eller den högra delen som jag fortfarande har ont i!?



åh, hittade en ganska gammal bild..
men jag fick fnissa lite iallafall, snyggingar!


japp, jag vart överlycklig :)

puss!

2009-12-15 | 12:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback