gästblogg

lillasyster moa som skriver nu,  ja som ni kanske kommer märka så är inte blogga min grej!
men jag tänker lägga in ett inlägg på fridas blogg för att på den sista tiden har jag och frida vart som 1 person tillsammans, när två blir till en liksom.
det får bli som det blir :)
men nu lysnar jag på favoritlåten walking in memphis och har nyss kollat på andra avevnyn med hela familjen, åh vad jag älskar det, och är fortfarande hur mätt som helst efter all knäck jag har ätit.
aja, nu tänkte jag berätta lite saker om den bästa storasystern man kan ha!
visste ni te.x att 
* allt frida äger består av hellokitty
* när frida skrattar väcker hon grannarna
* alla fridas hudprodukter & parfymer kommer ifrån bodyshop
* hon har flera hyller fullsmockat med smink & hårprodukter
* alla smycken hon äger är SNÖ
* frida sover alltid bara i trosor
* hon har tusen par olika skor, men efter hon har andvänt dom 1 gång så hamnar dom i källartrappen
 * frida har runt 157 foton på väggen på hennes rum
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
frida är ett av det absolut finaste jag äger, ska jag vara ärlig så är hon det skönaste människan jag någonsin har träffat, hon och loise månthen. hon har en underbar personlighet och hon är en av dom omtänksammaste människorna på hela jorden.
det är verkligen skönt att ha någon som henne, som man alltid kan prata med, som alltid finns där, som alltid förstår en, & som alltid ger kärlek till en.
jag och frida har alltid vetat vart vi har haft varandra, förutom för ca 2 år sedan..
för då hände det något mellan oss, vet inte riktigt vad som hände men vi gled ifrån varandra totalt, det kanske låter konstigt att man kan ''glida ifrån'' sitt syskon? men det var iallfall precis så det gick till..
ett tag hejade vi ens inte på varandra, vi kollade aldrig på varandra ens..
jag tror att hon hatade mig helt enkelt, hehe, kanske inte så konstigt andra sidan, så som jag betedde mig..
men tiden gick och vi fann varandra igen, nu pratar vi om allt, vi kan ligga vaken hela nätterna och prata om sånt som bara vi kan prata om, vi kan ligga och titta på bilder som väcker minnen ända in i tjälen, & skratta så vi viker oss på mitten.
jag har tusentals många fina minnen med frida, men det allra bästa måste nog vara när vi varje dag lekte häst när vi var mindre, det var verkligen det bästa jag visste, näst efter fotboll då..
vi byggde en stor hage runt hela gården, jag var häst och frida var min ägare, jag hette alltid blixten och var brun med vita fläckar på, hehe gulligt! :)
jag har sätt frida förstörd tre gånger i mitt liv, och då menar jag riktigt förstörd, att se henne så sårad satt verkligen djupa sår i mig, jag skulle verkligen kunna ge hela världen till henne, jag skulle kunna göra allt för att hon ska må bra, vet ni att jag skulle kunna offra allt för henne? offra allt för min egen storasyster.
mår inte hon bra mår inte jag bra, så är det bara, den dagen hon slutar andas så slutar jag också att andas, den dagen frida inte orkar mer så orkar jag för två.
du vet att jag alltid finns här frida, du vet att jag alltid ställer upp för dig, 24 timmar om dygnet.
hon flyttar ju till stockholm i augusti, jag vill ens inte tänka på det, jag vill ens inte tänka tanken på hur ska det gå att komma hem utan frida i huset? komma hem utan att se någon som flinar till en så man blir varm i hela hjärtat, hur kommer det bli att komma hem utan någon som bara hoppar på en och ska visa vad en viss kille har skrivit/sagt/gjort?
hur kommer det bli? hur ska jag klara mig? jag behöver dig i mitt liv frida, varje dag, jag behöver dig för att kunna andas, för att kunna fortsätta mina dagar.
jag har levt med henne i 15 år och 1 månad nu, jag älskar henne, jag älskar henne så jävla mycket,
utav hela mitt hjärta, lyckan är att ha en sån här kontakt med sin syster, lyckan är att ha någon som dig fiffi.


fint skrivet moa :) <3

2009-12-23 | 19:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback